    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Konieczność tłumaczenia faktur z zagranicy?
    Date: Sun, 01 Nov 2009 19:33:33 +0100

    Dnia 01-11-2009 o 18:27:38 B <...@...pl> napisał(a):

    > To nie ma znaczenia o ile nie stanie się językiem urzędowym, kontroler
    > nie ma obowiązku znać akurat tego języka. I do tego w takim stopieniu
    > aby rozumieć treść faktury.

    Co nie znaczy że od razu zamówi tłumaczenie. Natomiast jeśli zamówi, to:

    Ordynacja podatkowa
    Art. 287. § 1. Kontrolowany, (...) są obowiązani umożliwić (...) w
    szczególności:
    1) (...)
    2) przedstawić, na żądanie kontrolującego, tłumaczenie na język polski
    sporządzonej w języku obcym dokumentacji dotyczącej spraw będących
    przedmiotem kontroli.
    § 2. Czynności określone w § 1 pkt 2 kontrolowany jest obowiązany wykonać
    nieodpłatnie.

    --
    Tomek