  • 11. Data: 2003-11-28 10:24:32
    Temat: Re: Konfiskata komputerow?
    Od: ferplej <c...@o...pl>

    czy ktoś mógł podać konkretny przepis że posiadanie pojedyńczych kopii
    filmów i muzyki oraz win bez licencji jest przestępstwem, bo jak dotąd
    nikt tego jasno nie stwierdził
    podaje link w którym pisze sie że samo posiadanie nie jest powodem do
    konfiskaty itp
    6&a=9341202

    Zresztą na zachodzie gdzie prawo jest troche bardziej rygorystyczne
    nikt nikogo nie ściga za samo posiadanie, wystaczy odpalić byle jaki
    program p2p i zobaczyć ilu użtkowników jest z poszczególnych krajów,
    Polska wcale nie góruje, np taka Szwecja, nie wspominając o USA gdzie
    producenci raczej sie już poddali w walce z tego typu programi, bo
    podobno samo udostępnianie plików np poprzez kaaze nie jest
    interpretowane jako cos nielegalnego dopóki sie do tego nie zachęca
    poprzez wyróznione linki na stronach itp

    nikt też nie potwierdził na 100% że była jakś konkretna akcja policji
    lub podobnych służb w domach prywatnych, jak dotąd to same ploty.
    Czytełem też na jednym form wypowiedzieć dziennikarza który pytał sie
    o to w ślaskiej policji i oni nic tam nie wiedzą o rzekomych nalotach
    na prywatne mieszkania. Chciałbym żeby sie wypowiedział ktoś kto
    bezpośrednio i na 100% może potwierdzić info o takiej akcji.
    Pozdro
    c...@o...pl
    #gg:1398268

  • 12. Data: 2003-11-28 13:25:01
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik zamsz napisał:

    > Czekam teraz na wersje, w ktorej po domach chodzi 12 apostolow...

    u mojego znajomego był Bill Gates z Ballmerem,
    gadali do niego tylko po angielsku i on nawet nie wiedział o co chodzi.
    Zabrali mu komputer z Linuksem, chyba uznali, że VMWare narusza jakieś
    ich prawa.

    Czy to dozwolone?

    pozdrawiam

    marcin

    ps. Zamsz, wiesz może co się dzieje z expertem?

  • 13. Data: 2003-11-28 13:32:00
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik ferplej napisał:

    > czy ktoś mógł podać konkretny przepis że posiadanie pojedyńczych kopii
    > filmów i muzyki oraz win bez licencji jest przestępstwem, bo jak dotąd
    > nikt tego jasno nie stwierdził

    art. 278 § 2 kk,
    nie jest prawdą, że korzyśc majątkową uzyskujesz tylko jeśli sprzedasz
    nielegalnie zdobyty program.
    Korzyśc majątkową osiągasz przez to, że nie płacić za niego choć powinieneś.

    Porównaj art. 53 § 13 kodeksu karnego skarbowego (on nie ma tu
    zastosowania, ale jest tam ładna definicja)

    > podaje link w którym pisze sie że samo posiadanie nie jest powodem do
    > konfiskaty itp
    > http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=59&w=905276
    6&a=9341202

    wierz wyborczej i jej forum :-)

    pozdrawiam

    ja

  • 14. Data: 2003-11-28 16:08:28
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 28 Nov 2003 14:32:00 +0100, marcin
    <s...@s...friends.id.pl> zakodował:

    >nie jest prawdą, że korzyśc majątkową uzyskujesz tylko jeśli sprzedasz
    >nielegalnie zdobyty program.
    >Korzyśc majątkową osiągasz przez to, że nie płacić za niego choć powinieneś.

    Czyli jak w MM przesłucham sobie płytę i jej nie kupię, to łamię prawo
    autorskie?
    A jak przesłucham tę samą płytę w pirackim (nie płacącym tantiem)
    radio (np. internetowym) to złamałem prawo?
    Jeżeli to nie było radio, tylko transmisja danych przez internet, to
    czy słuchając takiej transmisji łamię prawo?
    A może mogę tego słuchać, tylko nie mogę zapisać na dysku czy innym
    nośniku?
    A jeżeli zapiszę, ale nie będę słuchać?
    W którym momencie osiągam tę korzyść majątkową??
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 15. Data: 2003-11-28 16:09:35
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 28 Nov 2003 14:32:00 +0100, marcin
    <s...@s...friends.id.pl> zakodował:

    >Korzyśc majątkową osiągasz przez to, że nie płacić za niego choć powinieneś.

    Czy to znaczy, że jak zapłacę piratowi na giełdzie, to już jestem
    kryty? ;)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 16. Data: 2003-11-28 17:01:07
    Od: "MS" <michal[!nospam!]@sympatia.pl>

    "batot" <v...@p...NO.onet.SPAM.pl> wrote in message
    > hehehehehehehhehe zajebiste ;)

    Ale mi zajebiste !!! ... z kafejki sie wtedy pisze, bo przeciez pisac trzeba
    !:)

    ms

  • 17. Data: 2003-11-28 20:13:51
    Od: "Flashi" <flashi@_usun_to_pf.pl>

    Użytkownik "marcin" <s...@s...friends.id.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nielegalnie zdobyty program.
    > Korzyśc majątkową osiągasz przez to, że nie płacić za niego choć

    I to jest najwieksza bzdura jaka mogli producenci sprzetu wcisnac w rozne
    ustawy :)
    Czy taki studencik ktory ma na CD program do projektowania statkow czy
    samolotow za 10mln $ odniosl taki zysk ? :)
    Pic na wode te liczenie w taki sposob :)
    W zyciu nie kupilbym 1000 filmow ani ja ani moi znajomi ... a posiadaja oni
    takie kolekcje divxow ... chodzimy do kina na prawie wszystkie filmy ...
    producent i tak na nas zarabia :) ale zebranie takiej kolekcji jest wg nich
    piractwem mimo ze w zyciu nie kupilbym tylu filmow :D
    Mam gdzies 100-150 DVD i jest oka ..

  • 18. Data: 2003-11-28 21:18:07
    Od: ===Tomy=== <t...@t...com.pl>

    Fri, 28 Nov 2003 21:13:51 +0100, na pl.soc.prawo, Flashi napisał(a):

    > Pic na wode te liczenie w taki sposob :)

    Nie wiem czy już to widzieliście, ale w tej treści chyba wszystko jest
    zawarte:

    http://www.law.uni.torun.pl/KOMP-LEX/Jabl_3.pdf
    http://www.searchengines.pl/phpbb203/index.php?showt
    opic=8328&st=0&#entry4