    From: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Konferencja prasowa Romana Giertycha
    Date: Thu, 11 Nov 2004 20:50:51 +0100

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:opsha8t9gsmg13b0@kura4m98.it-net.pl...
    > Z jego kreowania własnego wizerunku medialnego pod pozorem troski
    > o sprawy państwa?

    Głęboko wierzę, że Panu mecenasowi Romanowi Giertychowi chodzi jednak może
    faktycznie nie tyle o sprawy Państwa, ale o los ludzi zamieszkujących ten
    region Zjednoczonej Europy. Dowodem może być to, iż on, a nie Pan jest
    wiceprzewodniczącym komisji śledczej w sprawie afery próby sprzedaży
    strategicznie ważnych gałęzi przemysłu polskiego Rosjanom.

    > Sprawiedliwość i prawo to dwie różne rzeczy.

    Dziękuję. W zasadzie nie mam do Szanownego Pana więcej pytań. Poddaję ten
    osąd ocenie opinii publicznej.

    > Sprawideliwość to przekonanie że wyrok jest taki jaki powinien być.
    Dlatego nie istnieje uniwersalna
    > sprawiedliwość, a co najwyżej sprawiedliwość silniejszego.

    Przypomina mi Pan z historii okres władzy Adolfa Hitlera - bezwzględnego, w
    mojej opinii, furiata. On też często dawał przykłady sprawiedliwości
    silniejszego. Podobnie Stalin i wielu innych zapisanych w historii.

    > Taaa, standardowa gadka histeryków suwerennności.

    Znów chyba próbuje mnie Pan obrazić.

    > Panie Doktorze, Rosjanie kontroluja nas i bez kupowania Orlenu.

    Pierwsze słyszę. Co na to Amerykanie i NATO? Jak mogą do tego dopuścić,
    jeżeli jest to prawda.

    > Kurek z ropą jest po ich stronie granicy.

    Amerykanie kupują ropę w krajach arabskich i sprowadzają tankowcami. Za litr
    benzyny płacą dzięki temu nie całe 2 zł i też mają w cenie podatek i
    koszty...

    > A suwerennośc to słowo, które sie przeżyło. Globalizacja
    > posunięta jest zbyt daleko by mówic o suwerenności w takiej postaci jak w
    > okresie międzywojennym.

    Cieszy mnie Zjednoczenie Polski z Europą zachodnią, wstąpienie do NATO i
    globalizacja w kierunku demokracji, wolności słowa, lepszych standardów
    życia (przynajmniej takie były plany i teoria, w praktyce wciąż przypadki
    bicia i mordowanie niewinnej młodzieży, donosy za swobodne wypowiedzi,
    nadużywanie władzy, afery i.t.d.)
    Globalizacja z Rosją już była od roku 1945 i chyba nie chcemy drugi raz
    ponownej globalizacji z krajem, w którym życie człowieka znaczy często mniej
    niż pieniądze i interes polityczny grup rządzących. Ja byłbym ostrożny z tą
    globalizacją z Rosją, przynajmniej dopóki w Rosji nie nastaną rządy
    prawdziwej wolności i demokracji, tak aby Rosjanie mogli zjednoczyć się z
    resztą Europy. Zapewne w Rosji też mieszka wielu cennych i mądrych ludzi,
    którzy mogliby w przyszłości mieć swój wkład w rozwój Europy, czy w dalekiej
    przyszłości w rozwój Zjednoczonego Świata. Tragedia w Biesłanie uświadamia,
    że rząd Rosji wciąż trzyma się starych zasad i sprzedanie tym ludziom
    ważnych dla Polski gałęzi przemysłu może mieć poważne ujemne konsekwencje
    dla rozwoju naszego kraju.

    > Epoka suwerennych państw narodowych się skończyła
    > i świat dzieli się na bloki gospodarczo-militarne. Mieliśmy wybór - albo
    > Europa albo Rosja, i całe szczęście pan Giertych i spółka nie zdołali
    > pchnąć nas w objęcia Rosji.

    Wygląda na to, że próbuje Pan "odwrócić kota ogonem".
    Z wypowiedzi Pana mecenasa Giertycha na konferencji prasowej wynika, że on,
    ABW i komisja śledcza nie chcą dopuścić abyśmy ponownie byli "pchnięci w
    objęcia Rosji" jak w 1945.

    > Czyli wierzy pan w rojenia Giertycha i Wasermana. Dowody niepotrzebne.
    > Kulczyk jest szpiegiem i oszustem bo Giertych tak powiedział. A gdzie
    > dowody?

    Nie wiem kto to jest Pan Waserman.
    Nie wypowiadam się na temat winy konkretnie Pana Kulczyka, który podobno
    spotykał się ze szpiegiem KGB Ałganowem i innymi osobistościami w celu
    sprzedania Rosjanom kontroli nad przemysłem produkcji energii i paliw w
    Polsce, a teraz schował się w Anglii. Do ustalenia winy została powołana
    komisja, której wiceprzewodniczącym jest mecenas Roman Giertych. Wypowiadam
    się głównie na temat intencji Pana mecenasa Giertycha, które moim zdaniem są
    szczere.

    Swoją drogą chciałbym tym Panom w rządzie i pozostałym przesłuchiwanym zadać
    pytanie jak to się stało, że za bezcen prawie Pan dr(?) Kulczyk stał się
    właścicielem państwowego przedsiębiorstwa, a potem kombinował jak je
    sprzedać Rosjanom. Jak to się dzieje, że państwowe przedsiębiorstwa w Polsce
    doprowadzane są często celowo do upadłości, a potem sprzedawane za bezcen
    takim ludziom jak Pan Kulczyk.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz Kruk, Ph.D.