    From: Maciej Olędzki <l...@n...onecie>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Konferencja prasowa Romana Giertycha
    Date: Thu, 11 Nov 2004 20:15:10 +0100
    Sender: l...@p...onet.pl@byr164.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dnia Thu, 11 Nov 2004 13:07:11 +0100, Rodrig Falkenstein napisał(a):

    > Informuję szanownego pana że kult flagi czerpie swe korzenie w okresie
    > wojny o niepodległość i jest ona podstawowym amerykańskim symbolem
    > narodowym. W Polsce, o czym jako tak wielki patriota winien Pan wiedzieć,
    > symbolem narodowym jest Orzeł Biały. Ponadto, zgodnie z obowiązującym
    > prawem wywieszanie barw narodowych w dni inne niż święta państwowe jest w
    > Polsce karalne jako obraza symboli narodowych.

    Czy aby na pewno? ZTCW to ta ustawa:
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2004/0467.htm znosi ten dziwny zakaz (który
    chyba powstał tylko dlatego, żeby był jakiś paragraf na ludzi co za komuny
    chcieli 3 maja lub 11 listopada świętować)
    Niestety nie mogę nigdzie znaleźć oryginalnej ustawy z 1980 roku, więc nie
    jestem pewien czy rzeczywiście ten zakaz został zniesiony.

    Maciej Olędzki