    From: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Konferencja prasowa Romana Giertycha
    Date: Thu, 11 Nov 2004 18:14:23 +0100

    Dnia Thu, 11 Nov 2004 15:59:21 +0100, Grzegorz Kruk, Ph.D. <g...@t...pl>
    napisał:

    > U?ytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>
    [ciach]

    > Jest to Pana subiektywny pogl?d. Moim zdaniem prawnicy polscy powinni by?
    > dumni z Pana mecenasa Romana Giertycha.

    Z jego chamskiego zachowania w komisji śledczej? Politycznym podejściu do
    sprawy? Z jego kreowania własnego wizerunku medialnego pod pozorem troski
    o sprawy państwa?

    > Poza tym polskie prawo i przede wszystkim sprawiedliwo?? pozostawiaj?
    > wiele do ?
    > yczenia, o czym razem z ?on?
    > mieli?my okazj? si? tak niedawno przekona?, zreszt? ju? nie pierwszy raz.
    > Przekonuje nas o tym ka?da afera w Polsce, która chwil? po ujawnieniu
    > ga?nie. Afera Orlenu wydaje si? by? nieco inn?, ale ju? wida? próby
    > wyciszenia Pana mecenasa Giertycha.

    Sprawiedliwość i prawo to dwie różne rzeczy. Sprawideliwość to przekonanie
    że wyrok jest taki jaki powinien być. Dlatego nie istnieje uniwersalna
    sprawiedliwość, a co najwyżej sprawiedliwość silniejszego.

    > Pierwszy raz s?ysz? o takim konkursie. Czy Szanowny Pan wie jakie s?
    > nagrody do zdobycia w tym konkursie i jakie s? warunki uczestnictwa?

    Nagrodą jest ciepła posadka na następne cztery lata. A warunkiem
    uczestnistwa jest ostentacyjna troska o dobro ojczyzny i chęć dorwania się
    do koryta.

    > Szanowny Panie, jak ja si? mog? nad tym zastanawia?, skoro pierwszy raz o
    > tym od Pana s?ysz? i nie wiem nawet czy Pan pisze prawd?, poniewa? nie
    > uczestnicz? w tajnych posiedzeniach komisji i nie mam mo?liwo?ci
    > ogl?dania ich w telewizji.

    Wspominali o tym "normalni" członkowie komisji. Nie tylko ci z SLD. A
    Giertych temu nie zaprzeczył.

    > Szanowny Panie. Jednym s?owem zgadza si? Pan chyba, ?e gdyby te
    > przes?uchania odbywa?y si? w "normalnym" s?dzie ju? dawno sprawa by
    > przycich?a.

    Nie powiedziałem tego. owiedziałem tylko, że gdyby pan mecenas Giertych w
    taki sposób przesłuchiwał świadka przed sądem zostałby przez sędziego
    upomniany a w razie braku poprawy skierowano by wniosek o wszczęcie
    postępowania dyscyplinarnego. Bo adwokat nie ma prawa ubliżac świadkowi,
    komentowac jego zeznań, przerywac jego odpowiedzi.

    > Pan mecenas Roman Giertych wraz z innymi cz?onkami komisji mo?e
    > trafiliby do wi?zienia, albo nawet do szpitala psychiatrycznego na
    > obserwacj?, a polski przemys? zaopatruj?cy Polsk? w strategicznie wa?ne -
    > energi? i paliwa zosta?by sprzedany Rosjanom, którzy przej?liby wkrótce
    > kontrol? nad Polsk?, kupuj?c to i owo bez afer.

    Taaa, standardowa gadka histeryków suwerennności. Panie Doktorze, Rosjanie
    kontroluja nas i bez kupowania Orlenu. Kurek z ropą jest po ich stronie
    granicy. A suwerennośc to słowo, które sie przeżyło. Globalizacja
    posunięta jest zbyt daleko by mówic o suwerenności w takiej postaci jak w
    okresie międzywojennym. Epoka suwerennych państw narodowych się skończyła
    i świat dzieli się na bloki gospodarczo-militarne. Mieliśmy wybór - albo
    Europa albo Rosja, i całe szczęście pan Giertych i spółka nie zdołali
    pchnąć nas w objęcia Rosji.

    > Czy oni k?ami?, czy nie, trudno powiedzie? z mojego punktu widzenia.
    > Widocznie ma dowody. Wspomina? co? o nagraniach ABW. Mam nadziej? Pan
    > mecenas Giertych zdo?a udowodni?, ?e oni k?amali.

    Jeżeli wie że kłamią, niech przedstawi dowody. Bo w trakcie przesłuchań
    wygląda to na to że bazuje na własnym przekonaniu.

    > wydje poza
    >
    > Nie wiem, by? mo?e ma Pan racj?.

    > Zacznijmy mo?e od tego, ?e ja nigdy nie próbowa?bym sprzeda? kontroli nad
    > energi? i paliwami w Polsce (kraju NATO) Rosjanom, którzy nie s?
    > cz?onkami NATO.
    > Zawsze do Polski b?d? móg? wróci?, poniewa? nie kombinnuj?, nie oszukuj?,
    > nie sprzedaj? Polski i.t.d.
    > Dalsza odpowied? na ten temat by?aby w stylu "gdyby babcia mia?a w?sy,
    > czy by?aby dziadkiem".

    Czyli wierzy pan w rojenia Giertycha i Wasermana. Dowody niepotrzebne.
    Kulczyk jest szpiegiem i oszustem bo Giertych tak powiedział. A gdzie
    dowody?

    --
    Falkenstein