    From: poreba <d...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Komunikatory internetowe - naruszenie prywatności
    Date: Wed, 11 Aug 2004 19:32:50 +0000 (UTC)

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> niebacznie popelnil
    news:cfbojf$lqq$6@inews.gazeta.pl:

    > Aha! No to w takim razie listu otwierać nie wolno, ale
    > pracownika nalezy ukarać za marnowanie czasu.
    1 x zgoda.

    > Jeśli dołożono nazwisko, to po to, by pismo nie bładziło
    > i trafiło do osoby zajmującej się sprawą.
    To może mnie źle nauczono, ale uczono mnie że forma:
    nazwisko
    firma
    adres
    oznacza list prywatny na adres firmy, a forma:
    firma
    nazwisko
    adres
    oznacza list służbowy "ze wskazanmiem", o jakim piszesz powwyżej.

    > Chodzi mi o to, że pracodawca musi ponosić winę za otwarcie
    > prywatnej przesyłki. A ta wina, to między innymi wiąże sie z
    > koniecznością udowodnienia celowości działania. Zabezpeiczenie -
    > choćby najprostsze - jest oznaką tego, ze pracownik nie życzy
    > sobie otwierania.
    2 x zgoda.

    > Jeśli pracodawca świadomie otwiera prywatne pismo lub zapoznaje
    > się z prywatna przesyłką, to popełnia przestępstwo. Jak
    > napisałem, to wynika z kodeksu. Rzecz w tym, że dowieść w
    > praktyce ową świadomość często nie sposób.
    W listach- adresat lub nadawca, w mailu-minimalne chociażby
    zabiezpieczenia.
    A wątek zaczął się od sniffowania sieci lokalnej na okoliczność
    hasełek do poczty i komunikatorów. Tu faktycznie ciężko,
    administratorowi uprawnionemu i zobowiązanemu, do kontroli co się w
    sieci dzieje udowodnić premedytację w i zdrożny cel działań.

    --
    pozdro
    poreba