    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Komplikacje medyczne i odpowiedzialność "użyczającego"
    Date: Sun, 14 May 2023 23:00:21 +0200
    <u3ogp3$i32$2$Shrek@news.chmurka.net> <a...@w...eu>
    <u3on4p$i32$3$Shrek@news.chmurka.net>
    <u3ood5$m18$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <PKT7M.171741$m9Mb.111042@fx04.ams1>
    <u3qrnp$5ch$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <u3qvd1$7jn$1$Shrek@news.chmurka.net>

    W dniu 14.05.2023 o 17:41, Shrek pisze:
    > A jakiego przepisu oczekujesz? "kto nie udostępnia AED..."?

    W kodeksie wykroczeń masz art. 82a§1 pkt. 3, który brzmi "Kto w razie
    powstania pożaru nie dopełnia obowiązku określonego w przepisach o
    ochronie przeciwpożarowej oraz Państwowej Straży Pożarnej w postaci:
    (...) udzielenia niezbędnej pomocy kierującemu działaniem ratowniczym,
    na jego żądanie, podlega karze aresztu, grzywny albo karze nagany.

    Gdyby uznać, że odmowa pomocy przypadkowej kobiecie jest przestępstwem,
    to wyszłoby na to, że ustawodawca za szczególnie mniej naganne uznaje
    odmowę udzielenia takiej pomocy Straży Pożarnej prowadzącej działania
    ratunkowe. Czy uważasz taki tok rozumowania za racjonalny? Ale ja już o
    tym pisałem. Nie wiem, czy jest sens to wałkować. Zafiksowałeś się na
    swoim, choć logiki się w tym ja nie potrafię dopatrzyć.

    > Jprdl. I odzielnie od wydania stazy, opatrunku, folii nrc czy worka
    > ambu? A jak wynajdą coś nowego, albo ktoś umrze bo nie było czegoś na
    > liście to się doda. Oddychać bez przepisu szczególnego na oddychanie
    > potrafisz czy się udusisz?

    Widzisz, nie ma nic o AED. Jest ogólnie o udzieleniu "niezbędnej
    pomocy". No chyba, że w Twojej ocenie wydanie AED, czy udanie się przez
    ratownika, to nie jest "niezbędna pomoc", tylko coś innego. To mnie
    oświeć, co to Twoim zdaniem jest i z czego ów obowiazek wywodzisz.

    --
    (~) Robert Tomasik