  • Data: 2012-01-30 10:31:01
    Temat: Re: Komornik siadł na pensji mojego pracownika
    Od: Kamil <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 27 Jan 2012 15:31:03 +0000 (UTC), _ąćęłńóśźż. napisał(a):

    > BTW jeśli dochód jest z innego tytułu niż umowa o pracę, to

    To nie masz prawa ABSOLUTNIE niczego potrącić ;)
    No chyba że postanowienie jest jasne i dotyczy "WIERZYTELNOŚCI" a nie
    "ZAJĘCIA WYNAGRODZENIA ZA PRACĘ".
    Taki niuans, ale jakże istotny, który "kadrowiec" zwraca na to uwagę? ;)
    Jeżeli jest "zajęcie wynagrodzenia" a delikwent tyra na umowie zleceniu -
    to odpisujesz komornikowi że nie wykonasz zajęcia bo... nie masz takiego
    pracownika :)
    (to tak w skrócie oczywiście)

    > dłuznik może się ubiegać o zwolnienie części dochodu z zajęcia wskazując,
    > że jest to jedyne źródło dochodu dłuznika i ze nie ma innych środków do życia.
    > Znacie może szczegóły?

    art. 833 §2 Kodeksu postępowania cywilnego.