  • 11. Data: 2010-01-18 23:50:50
    Temat: Re: Komornik nadużywa prawa, wzywając?
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Marcin Wasilewski napisal:
    > A nie wydaje wam się, że art. 762 par. 5 jest coś lekko niezgodny z
    > konstytucją? Można być 2x ukaranym za tą samą czynność?

    Mnie to specjalnie nawet nie dziwi. Kodeks jest z roku 1964
    kiedy prawa obywatela byly najdelikatniej mowiac w glebokim
    niepowazaniu, a wladza mogla wszystko. Ciekawe sa te artykuly,
    ciekawe...
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 12. Data: 2010-01-19 12:11:39
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Słowo "wzywać" pojawia się tylko w kontekście egzekucji, gdzie
    komornik może wezwać na pomoc policję...
    Sorry, ale nadal nie widzę _żadnej_ podstawy prawnej do wezwania do
    stawiennictwa w kancelarii.
    Inne pomysły?

  • 13. Data: 2010-01-19 12:28:08
    Temat: Re: Komornik naduzywa prawa, wzywajac?
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <5307e8cd-53dc-417e-a5d9-9f867a48d051
    @k19g2000yqc.googlegroups.com>, f...@g...com says...>
    > Slowo "wzywac" pojawia sie tylko w kontekscie egzekucji, gdzie
    > komornik moze wezwac na pomoc policje...
    > Sorry, ale nadal nie widze _zadnej_ podstawy prawnej do wezwania do
    > stawiennictwa w kancelarii.
    > Inne pomysly?

    Zloz skarge na czynnosci komornika, wskaz brak podstawy prawnej do
    takiego dzialania oraz zloz wniosek o zobowiazanie komornika do nie
    wzywania pracownikow do kancelarii bez podstawy prawnej.

    No i zobaczymy. Kosztuje 100 z?.

  • 14. Data: 2010-01-19 13:31:47
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Leszek" <r...@p...nospam.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > takiego dzialania oraz zloz wniosek o zobowiazanie komornika do nie
    > wzywania pracownikow do kancelarii bez podstawy prawnej.

    Przy okazji czyniąc wzmiankę, że prosisz o podanie dokładnej podstawy
    prawnej pozwalającej WZYWAĆ do kancelarii osoby nie będące osobami wobec
    których toczy się postępowanie egzekucyjne oraz że o sprawie został
    poinformowany Rzecznik Praw Obywatelskich, bo inaczej to Sąd poklepie
    komornika po pleckach i spuści skarżącego "na drzewo".

  • 15. Data: 2010-01-19 21:16:01
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Użytkownik "Leszek" <r...@p...nospam.pl> napisał w wiadomości

    bo inaczej to Sąd poklepie
    > komornika po pleckach i spuści skarżącego "na drzewo".

    I tak zrobił!
    Napisałem w zagajeniu,ze poszła skarga do prezesa sądu ( zero opłat) na czynności
    komornika.Prezesuniu uznał ją za bezzasadną, twierdząc,że komornik ma prawo wzywać.
    Stąd cały wątek: skąd i jakie prawo pozwala mu na takie działania??

  • 16. Data: 2010-01-20 09:42:36
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <hj57e8$j5e$2@news.dialog.net.pl>, f...@g...com
    says...>

    > bo inaczej to Sad poklepie
    >
    > I tak zrobil!
    > Napisalem w zagajeniu,ze poszla skarga do prezesa sadu ( zero oplat) na czynnosci
    > komornika.Prezesuniu uznal ja za bezzasadna, twierdzac,ze komornik ma prawo wzywac.
    > Stad caly watek: skad i jakie prawo pozwala mu na takie dzialania??

    Skarge sklada sie do sadu rejonowego przy ktorym dziala komornik a nie
    do prezesa - tak bylo? Oplata 100 PLN.

    Na postanowienie sadu wydane wskutek skargi przys?uguje zazzalenie -
    bylo?

  • 17. Data: 2010-01-20 15:14:26
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > czynności komornika.Prezesuniu uznał ją za bezzasadną, twierdząc,że
    > komornik ma prawo wzywać. Stąd cały wątek: skąd i jakie prawo pozwala mu

    No więc dołącz wezwania (wszystkie jakie masz) i napisz do RPO, że
    komornik ustawicznie niepokoi twoich pracowników wzywając ich do swojej
    Kancelarii i odmawia podania podstawy prawnej takiego działania, a sąd
    mówiąc oględnie ma to w dupie.

    RPO wezwie Prezesa Sądu do udzielenia wyjaśnień, Prezes Sądu wkurzony
    tym, że ktoś mu 4 litery zawraca opierdoli komornika i komornik następnym
    razem porządnie się zastanowi, zanim takie wezwanie wystawi. Możesz też
    komornikowi odpisać, że nie widzisz podstawy prawnej do wzywania twoich
    pracowników i prosisz o jej wskazanie. Niech chłopina pokombinuje co
    odpisać, a może akurat odpisze głupoty i się podłoży.

  • 18. Data: 2010-01-20 20:53:53
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Skarge sklada sie do sadu rejonowego przy ktorym dziala komornik a nie
    > do prezesa - tak bylo? Oplata 100 PLN.
    Nie było.Było do prezesa jako sprawującego nadzór nad działalnością komornika.

    > Na postanowienie sadu wydane wskutek skargi przys?uguje zazzalenie -
    > bylo?
    Nie było:-)

  • 19. Data: 2010-01-21 10:15:54
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w
    wiadomości news:hj76kg$8kc$1@news.task.gda.pl...

    > Możesz też komornikowi odpisać, że nie widzisz podstawy prawnej do
    > wzywania twoich pracowników i prosisz o jej wskazanie. Niech chłopina
    > pokombinuje co odpisać, a może akurat odpisze głupoty i się podłoży.

    A czy podstawa prawna nie powinna być już podana w samym wezwaniu bez
    proszenia o nią?

    Pozdrawiam Przemek

  • 20. Data: 2010-01-21 15:35:23
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:hj99d1$26f$1@news.onet.pl...

    > A czy podstawa prawna nie powinna być już podana w samym wezwaniu bez
    > proszenia o nią?

    Powinna, a jak nie jest lub jest niezgodna z okolicznościami, to co
    wtedy?
    Dlatego też warto zwrócić uwagę RPO na nękanie obywateli przez komornika,
    tym bardziej, że są to obywatele wobec których żadne postępowanie
    egzekucyjne się nie toczy, a sąd ma to w tyłku, bo komornik to znajomek.