-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!usenet.blueworldhosting.com!feeder01.bluewo
rldhosting.com!peer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.
highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostra
da.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrad
a.pl.POSTED!not-for-mail
From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Newsgroups: pl.soc.prawo
References: <lauhmv$3t0$1@news.task.gda.pl>
<52d2db4e$0$2359$65785112@news.neostrada.pl>
<launth$d0r$1@news.task.gda.pl>
In-Reply-To: <launth$d0r$1@news.task.gda.pl>
Subject: Re: Komornik - nadpłata i brak zmiany adresu do korespondencji
Date: Sun, 12 Jan 2014 21:47:13 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18463
Lines: 142
Message-ID: <52d2ff7b$0$2166$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.6.158.85
X-Trace: 1389559676 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2166 83.6.158.85:58915
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 8820
X-Received-Body-CRC: 2741013459
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:733739
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "b00" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
news:launth$d0r$1@news.task.gda.pl...
>W dniu 12.01.2014 19:08, Robert Tomasik pisze:
>> Użytkownik "b00" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
>> news:lauhmv$3t0$1@news.task.gda.pl...
>>
>>> Czy można zrobić coś w tym momencie w celu ograniczenia kosztów
>>> komorniczych lub ich anulowania, gdy:
>>> 1. PGNIG dysponowało innym adresem niż tradycyjny korespondencyjny -
>>> wystarczyło wysłać maila, by sprawa była rozwiązana od ręki. Dodatkowo
>>> osoba, która poinformowała o zerwanej umowie mogła tym samym
>>> poinformować, że zajdzie konieczność zdjęcia licznika -ale nie bo po
>>> co?
>>> 2. Okazuje się że podnoszone w sprawie "nielegalny pobór paliwa
>>> gazowego" nie miał miejsca, a licznik wskazuje 200m3 mniej niż
>>> zapłacone.
>>> 3. Komornik mógł wykazać się minimalnym poziomem chęci w celu
>>> uzyskania aktualnego adresu - np. kontakt z zarządcą nieruchomości,
>>> sąsiadami?
>>
>> Pertraktowanie z komornikiem sensu głębszego w mojej ocenie nie ma, bo
>> ona realizuje tytuł wykonawczy i już. Nawet nie jest uprawniony do jego
>> weryfikacji. Komornik nie ma za zadanie "wykazywanie się minimalnym
>> poziomem chęci", tylko egzekwować należność. Tu są procedury i cenniki
>> kosztów. To raczej ślepa uliczka.
>>
>> Ale nadal otwarta pozostaje kwestia odpowiedzialności cywilnej wystawcy
>> faktury. Tylko,że po pierwsze należałoby ustalić, czemu dostawca gazu
>> nie kontaktował się z tym Twoim adresem i na jakiej zasadzie był on mu
>> znany. Adres do korespondencji z reguły komunikuje się drugiej stronie
>> umowy w określony sposób. To, że dotarł do nich skutecznie jakiś mail od
>> Ciebie nie oznacza, że to nagle staje się obowiązujący kanał łączności.
>> Wiadomość odczytał jakiś pracownik, ale to nie oznacza, że cała
>> korporacja o tym wiedziała. Zauważ, że tam pewnie pracuje wielu
>> pracowników, a oni mają pewnie kilka tysięcy odbiorców. W tej skali
>> problemu sprawa wcale nie staje się taka oczywista, by brak maila z ich
>> strony uznać za oczywisty przejaw złej woli.
>
>
> Wystawca faktury:
> Po rozwiązaniu umowy ze strony wystawcy (28.11.2013) nie wystawił żadnej
> nowej faktury. Całe zobowiązania z faktur były wyrównane na dzień
> 03.12.2011 r. Wszelkie koszty (te komornicze) jakie się pojawiły po tym
> terminie wynikają z chęci ściągnięcia licznika przez PGNIG.
Wcześniej pisąłes o rozwiązaniu umowy w 2011 roku. Która data jest
właściwa? Bo o ile nie sądzę, by 600 zł nadpłata została skonsumowana w
ciągu miesiąca, to za dwa lata już mogła by być.
>
> Brak maila:
> Z jednej strony tak, z drugiej od czego są systemy CRM odpowiadające za
> ewidencjonowanie korespondencji, przypisywanie kontaktów do Klientów,
> trzymanie ich historii?
O ile taki mają. Bo to nie jest jakiś ich obowiązek.
>
>>
>> Nie do końca jasny jest dla mnie ten fragment (...) O realizacji
>> płatności został skutecznie poinformowany dostawca gazu - poinformowanie
>> odbyło się przez pocztę elektorniczną, której odebranie potwierdził
>> Pracownik PGNIG, jednocześnie informując, iż "umowa na dostawę gazu
>> została rozwiązana w dniu 28.11.2011 roku i dalszy pobór gazu będzie
>> traktowany jako pobór nielegalny".(...) On Ciebie poinformoał o
>> rozwiazaniu umowy, czy Ty jego? Bo jak on Ciebie, to w ogóle późniejsze
>> faktury nie mają podstaw. Skoro je wystawili, a sąd to zaklepał na
>> skutek braku Twojego przeciwdziałania, to teraz należałoby ich pozwać o
>> zwrot tych kwot wraz z kosztami egzekucji komorniczej - o ile uznamy to
>> za skuteczne rozwiązanie umowy. Zdaje się, że do rozwiązania umowy
>> konieczna jest jednak forma pisemna i taki mail jej rozwiązać nie mógł,
>> ale nie wiemy, czy czasem w ślad za mailem nie przysłali czegoś na
>> piśmie, czego nie będąc pod tym adresem nie odczytałeś. Mail pewnie był
>> próbą sprowokowania Cię do pertraktacji, bo sądzili, ze tym brakiem
>> dostaw gazu jakoś strasznie się przejmiesz. Rozumiem Twoje stanowisko,
>> ze skoro tam nie mieszkałeś, to zapewninei stałych dostaw gazu nie było
>> czymś, na czym Ci jakoś szczególnie zależało. Nie wiem, czy ten mail po
>> prostu nie prowadził Cię w błąd i spowodował bezpodstawnego nabrania
>> przeświadczenia, że problem sie sam rozwiązał.
>
>
> Nowych faktur PGNIG nie wystawił.
Sądzę, że nie masz racji. Na jakiej podstawie dostaliby tytuł wykonawczy?
Ja sądzę, ze oni faktury wystawiali, tylko Tyt ich nie odebrałeś.
> Mój mail zawierał informacje, że wszelkie faktury zostały zapłacone wraz
> z należnymi odsetkami.
> Mail, który dotarł do mnie jako odpowiedź zawierał informację, że umowa
> została zerwana z ich strony i że pobieranie gazu będzie traktowane jako
> nielegalne. Nie było w nim żadnej informacji, ani sugestii że będą
> chcieli sobie ściągnąć licznik.
> Po tym terminie gaz nie był pobierany.
> Po tym terminie PGNIG nie wystawiło żadnych nowych faktur, ani nie
> kontaktowało się na podany adres email.
> Jak się okazało 11.01.2014 gazu pobrano o 200m3 mniej niż wynika to z
> ostatniej z faktur.
To w czym problem? Skąd komornik?
>
>
>>
>> Tak, czy siak pasowałoby sprawdzić, co oni wpisali w faktury, o których
>> zapłatę Cię pozwali. Bo nie wykluczone, że dochodzą nie tylko opłaty
>> stałej za łącze, ale i prognozowanego zużycia gazu, a to już byłoby
>> nadużycie. Zastanawiam się, na ile w takim wypadku zasadnym jest
>> naliczanie opłaty po 28.11.2011 roku, skoro dostawca uznał, że umowa nie
>> obowiązuje. Po za tym do rozliczenia pozostałał ten naliczony
>> ryczałtem, a nie zużyty gaz. Na chwilę obecną doradzałbym zarządanie od
>> nich rozliczenia, by było wiadomo o co Cię pozwali i co sąd zasądził -
>> pewnie nakazem zapłaty, który się uprawomocnił wobec braku działania z
>> Twojej strony. Potem można będzie się zastanowić nad ewentualnym
>> dochodzeniem od nich odszkodowania - acha, i to przy założeniu, że
>> jesteś w stanie dowieść treści tego maila, bo to kluczowe.
>
> Mail wraz z nagłówkami odpowiedzi od PGNIG jest w pełni dostępny.
> Cała sprawa, i koszty, to nie kolejne faktury tylko *koszty związane z
> brakiem kontaktu w celu ściągnięcia licznika*. Chcieli go ściągnąć nie
> mieli jak to wystąpili do sądu o ściągnięcia i pewnie te koszty
> wymienione wcześniej wynikają właśnie z tego.
>
>
> Ps. Pojawia się pytanie czemu w piśmie z 16 grudnia pojawia się do
> zapłaty 1500 zł, a w piśmie do pracodawcy z 30 grudnia jest już 2200zł na
> co sie sklada:
> - naleznosc glowna 0
> - odsetki 0
> - koszty procesu i klauzuli 220
> - koszty zastepstwa 15
> - koszty egzekucyjne 1700
> - oplata egzeucyjna 150
Po pierwsze jak zsumuję te kwoty, to mi wychodzi 2085 zł, a nei 2200. Wiec
znowu nie wiem, gdzie tu błąd.
Jedyna sensowna koncepcja, jaka mi przychodzi do głowy, to że przemilczałeś
w poprzedniej relacji, że w 2011 roku zapłaciłeś zaległości już po
skierownaiu przez dostawcę sprawy do komornika. Zapłaciłeś faktury z
odsetkami (stąd należność główna 0 zł), ale nie zapłaciłeś kosztów procesu
i egzekucji. Komornik robił różne działania i koszty egzekucyjne rosły, z
czasem dochodząc do tych 2.000 zł. 16 grudnia nie było jeszcze kosztów
zajęcia wynagrodzenia, a teraz ten koszt doszedł. Ale to tylko jakaś tam
koncepcja robocza.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.01.14 01:34 wromek
- 14.01.14 22:23 b00
- 14.01.14 22:26 b00
- 14.01.14 22:44 wromek
- 14.01.14 23:34 Robert Tomasik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- Re: znów ten wrocław
- siad
- Re: Firma w stacji trafo
- Re: znów ten wrocław
- Re: znów ten wrocław [Policja,paralizator,zgon,Inowrocław]
- Re: Ambasador USA zdradza: TVN Style nie jest firmą Unii Europejskiej :-)
- Re: Ambasador USA zdradza: TVN Style nie jest firmą Unii Europejskiej :-)
- Re: Ambasador USA zdradza: TVN Style nie jest firmą Unii Europejskiej :-)
- Re: Mraz potrzebuje OBROŃCY na miarę posła KO mecenasa Giertycha (?)
- Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- Re: siad
- Re: siad
- dlugosc zycia
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław
- 2024-05-22 siad
- 2024-05-24 Re: Firma w stacji trafo
- 2024-05-24 Re: znów ten wrocław
- 2024-05-24 Re: znów ten wrocław [Policja,paralizator,zgon,Inowrocław]
- 2024-05-24 Re: Ambasador USA zdradza: TVN Style nie jest firmą Unii Europejskiej :-)
- 2024-05-24 Re: Ambasador USA zdradza: TVN Style nie jest firmą Unii Europejskiej :-)
- 2024-05-24 Re: Ambasador USA zdradza: TVN Style nie jest firmą Unii Europejskiej :-)
- 2024-05-24 Re: Mraz potrzebuje OBROŃCY na miarę posła KO mecenasa Giertycha (?)
- 2024-05-23 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-23 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-22 Re: siad
- 2024-05-22 Re: siad
- 2024-05-21 dlugosc zycia