  • 11. Data: 2012-02-13 16:37:25
    Temat: Re: Komornik na koncie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Feb 2012, _ąćęłńóśźż. wrote:

    > Może spłata bezposrednio do rąk wierzyciela pomoże Ci zmniejszyć koszty
    > komornicze

    Sądząc z opisu - za późno, jak komornik wszczął postępowanie to
    będzie chciał zapłaty. Jakby próbował spłacać *przed* wejściem
    komornika, to oczywiście.

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2012-02-13 17:27:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Sądząc z opisu - za późno, jak komornik wszczął postępowanie to
    > będzie chciał zapłaty. Jakby próbował spłacać *przed* wejściem
    > komornika, to oczywiście.

    Nie za późno. Spłata przez komornika to 8-15% prowizji, w zależności od
    formy egzekucji, spłata do wierzyciela natomiast skutkuje 5-procentową
    prowizją dla komornika.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2012-02-13 17:58:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Feb 2012, Liwiusz wrote:

    > Nie za późno. Spłata przez komornika to 8-15% prowizji, w zależności od formy
    > egzekucji, spłata do wierzyciela natomiast skutkuje 5-procentową prowizją dla
    > komornika.

    Dobrze wiedzieć, thx.
    Czyli wersja "coś pośrodku" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2012-02-14 07:53:57
    Od: pamiwak <p...@g...pl>

    W dniu 2012-02-13 18:27, Liwiusz pisze:

    > Nie za późno. Spłata przez komornika to 8-15% prowizji, w zależności od
    > formy egzekucji, spłata do wierzyciela natomiast skutkuje 5-procentową
    > prowizją dla komornika.

    No i o to chodziło, dzięki wielkie, jutro idę rozmawiać z wierzycielem

  • 15. Data: 2012-02-15 23:11:45
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "pamiwak" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > No i o to chodziło, dzięki wielkie, jutro idę rozmawiać z wierzycielem

    Przyłączę się do wątku z n ieco innym pytaniem,- w zeszłym roku komornik
    przesłał do firmy postanowienie o zajęciu wynagrodzenia jednego z
    pracowników, zreszta bezskuteczne, bo pracownik pracował na część etatu i
    dostawał kwote poniżej limitu zwalniajacego z zajęcia.
    Teraz pracownik przyszedł do mnie z prośba o podwyżkę i pokazał
    postanowienie tegoz komornika sprzed kilku miesięcy o umorzeniu postępowania
    z powodu bezskuteczności egzekucji.
    Czy w tej sytuacji, jesli po ewentualnej podwyżce kwota jego pensji
    przekroczy ów limit zwolniony z zajecia bede musiał zawracać sobie głowę
    ściąganiem nadwyżki i przekazywaniem komornikowi, czy też po wspomnianym
    umorzeniu to zajęcie już nie obowiązuje? Jesli tak, to czy to komornik nie
    powinien mnie zawiadomić o tym umorzeniu i o tym, ze nie mam już obowiązku
    ściągac na jego konto pieniędzy z wynagrodzenia?

  • 16. Data: 2012-02-15 23:23:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-02-16 00:11, p 47 pisze:
    > czy to komornik nie powinien mnie zawiadomić o tym umorzeniu i o tym, ze
    > nie mam już obowiązku ściągac na jego konto pieniędzy z wynagrodzenia?

    Spytaj się u komornika, bo formalnie, skoro u ciebie zajęcie nie zostało
    zwolnione, to nadal obowiązuje.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2012-02-16 01:09:25
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > Spytaj się u komornika, bo formalnie, skoro u ciebie zajęcie nie zostało
    > zwolnione, to nadal obowiązuje.
    >
    > --
    > Liwiusz

    OK, czy z tego wynika, ze zajęcie "żyje" sobie niezależnie od postepowania
    egzekucyjnego, tj. co zajęte to zajęte, a umorzenie postępowania skutkuje
    tylko tym, że komornik przestaje nowych źródeł majatku dłuznika szukać, a
    wcześniejsze zajęcia zdjąc może tylko osoba uprawniona (komornik albo sąd)
    albo tez przedawnienie, -czy tak?
    Sądziłem na zasadzie logiki, że skoro zajęcie opiera się na konkretnym
    postępowaniu egzekucyjnym , to gdy podstawa do zajęcia wygasa (jest
    umorzona), to i wynikajace z niej zajęcia też, bo wprawdzie wtedy dług i
    tytuł wykonawczy istnieje, ale sam dług i tytuł nie jest podstawą do
    zajęcia, ale dopiero postepowanie.

  • 18. Data: 2012-02-16 09:20:24
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    Czy może to być podstawą do złożenia przez dłużnika skutecznej skargi na
    czynności (konkretnie brak czynności w postaci braku zwolnienia z zajęcia
    mimo spełnienie świadczenia) komornika?

    -----

  • 19. Data: 2012-02-16 18:19:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Feb 2012, _ąćęłńóśźż. wrote:

    > Czy może to być podstawą do złożenia przez dłużnika skutecznej skargi na
    > czynności (konkretnie brak czynności w postaci braku zwolnienia z zajęcia
    > mimo spełnienie świadczenia) komornika?

    W kwestii formalnej: w wątku jest mowa o przypadku kiedy
    świadczenie NIE ZOSTAŁO spełnione.
    Fakt umorzenia egzekucji nie jest tożsamy z umorzeniem świadczenia!
    (za 10 lat dłużnik znowu pośle komornika :P)

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2012-02-18 17:12:53
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > (za 10 lat dłużnik znowu pośle komornika :P)

    albo za 9 i 3/4 :)