    From: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Komornik - meldunek
    Date: Sun, 8 Aug 2004 13:44:38 +0200

    Użytkownik "Andrzej" <r...@y...com> napisał w wiadomości
    news:cf52t3$hsk$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > A co w przypadku przypadkowego zatrzymaniua przez policje? Nie aresztuja
    > mnie do czasu ustalenia pobytu?

    Nie mam pojecia, ja raczej nie uczestnicze w tego rodzaju sytuacjach. Choc
    uczestniczylem w kontrolach drogowych nie majac stalego zameldowania,
    odmawialem przyjecia mandatu itp rzeczy, i nigdy nie skonczylo sie
    zatrzymaniem. Uzywam dowodu osobistego z wpisanym ostatnim moim miejscem
    zameldowania (po prostu po wymeldowaniu nie wymienilem go). Teoretycznie to
    wydaje mi sie, ze policja ma dostep on-line przynajmniej do jakiejs czesci
    bazy danych PESEL, ale to juz ktos lepiej zorientowany musial by to
    naswietlic dokladniej. To co czasami sprawdzaja cos przez radiotelefon, to
    jest chyba sprawdzenie czy danego PESEL-u nie ma na liscie poszukiwanych,
    albo cos wtym rodzaju.

    Jeszcze jedno. Funkcjonuje chyba cos takiego jak "ostatnie znane miejsce
    pobytu". W kontekscie tego zjawiska, optymalnym byc moze bylo by: wymeldowac
    sie z rzeczywistego miejsca pobytu, zameldowac sie "na jeden dzien"
    gdziekolwiek (przy czym wymagalo by to wspolpracy jakiegos zaufanego
    znajomego), wymeldowac sie stamtad. Wtedy tym ostatnim miejscem pobytu,
    bedzie ten przypadkowy adres.

    Podkreslam, ze nie jestem w tej dziedzinie fachowcem, wiec to co pisze
    traktuj z odpowiednim dystansem. I sprawdzaj u zrodel. :-)

    marekz