  • 1. Data: 2004-10-28 14:30:51
    Temat: Komornik i ściąganie należności
    Od: Cezar <c...@i...net.pl>

    Witam.

    Jeśli sprawa o ściągnięcie należności z tytułu prowadzenia działalności
    gospodarczej jest już u komornika, to ile czasu ma komornik na
    ściągnięcie jej ?

    Czy może to robić w nieskończoność ?

    --
    Pozdrawiam,
    Cezar

  • 2. Data: 2004-10-28 15:05:57
    Temat: Re: Komornik i ściąganie należności
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Cezar <c...@i...net.pl> naskrobał/a w

    > Jeśli sprawa o ściągnięcie należności z tytułu prowadzenia
    > działalności gospodarczej jest już u komornika, to ile czasu ma
    > komornik na ściągnięcie jej ?

    Aż ściągnie.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    All your base are belongs to us!

  • 3. Data: 2004-10-28 16:20:25
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 28 Oct 2004 16:30:51 +0200, Cezar naskrobał(a):

    > Witam.
    >
    > Jeśli sprawa o ściągnięcie należności z tytułu prowadzenia działalności
    > gospodarczej jest już u komornika, to ile czasu ma komornik na
    > ściągnięcie jej ?

    jeżeli wierzyciel nie jest aktywny to rok czasu.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-10-28 16:24:37
    Od: "Słonik" <p...@o...pl>

    > jeżeli wierzyciel nie jest aktywny to rok czasu.

    Ale chyba ZUS i US będą aktywne... Z tego co słyszałem to 10 lat, ale
    wystarczy pisemko wysłane przez komornika i "bieg się wznawia" :(

  • 5. Data: 2004-10-28 16:44:27
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 28 Oct 2004 18:24:37 +0200, Słonik naskrobał(a):

    > Ale chyba ZUS i US będą aktywne... Z tego co słyszałem to 10 lat, ale
    > wystarczy pisemko wysłane przez komornika i "bieg się wznawia" :(

    Zdecydowanie będą aktywne bo przeprowadza to komornik od nich. Dłużej niż
    10 lat nie będzie bo albo cię wcześniej złupią ale umożą ze względu na brak
    możliwości egzekucji z majątku.

  • 6. Data: 2004-10-28 17:05:47
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Słonik" <p...@o...pl> naskrobał/a w

    > Ale chyba ZUS i US będą aktywne... Z tego co słyszałem to 10 lat,
    > ale wystarczy pisemko wysłane przez komornika i "bieg się wznawia"

    Mylisz pojęcia.
    W przypadku złożenia sprawy do komornika, bieg przedawnienia zostaje
    przerwany i będzie biegł na nowo przez te 10 lat, dopiero po zakończeniu
    (np. umorzenie z powodu bezskuteczności). W tym czasie można znowu złożyć
    wniosek i znowu bieg przedawniwnia zostanie przerwany.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Jak nie wiadomo o co chodzi, to na pewno chodzi o statystyki.

  • 7. Data: 2004-10-28 17:43:08
    Od: "Henryk Gruszka" <h...@a...pl>

    Jeżeli wymagasz stałej opieki gdyż nie możesz samodzielnie funkcjonować to
    jego czas się już skończył. W przeciwnym razie w przypadku nieściągalności
    długu a domyślam się, że chodzi o zobowiązania tw. ustawowe to jego licznik
    cyka na koncie odsetek i wcześniej czy później przystąpi do natarcia. Można
    oczywiście kombinować ale to długa droga. No i oczywiście nie moja rola.
    Pozdrówko Trybun_hg
    PS. Przy zachowaniu normalnego toku zdarzeń losowych zobowiązania tw.
    ustawowe mogą być przdmiotem roszczeń i ściągalności do usranej śmierci.

  • 8. Data: 2004-10-29 16:50:27
    Od: Cezar <c...@i...net.pl>

    Henryk Gruszka napisał(a):
    > PS. Przy zachowaniu normalnego toku zdarzeń losowych zobowiązania tw.
    > ustawowe mogą być przdmiotem roszczeń i ściągalności do usranej śmierci.

    A nie ustawowe? I czy zobowiązania są dziedziczne ?

    --
    Pozdrawiam,
    Cezar

  • 9. Data: 2004-11-01 12:59:03
    Od: "Henryk Gruszka" <h...@a...pl>

    Wszystko zależy od ich charakteru. Ale niewiele z nich ma skutki
    (formalnie!) dziedziczne. Zależy komu wyrządziłeś szkodę i jakie skutki
    chronologicznie ona wygeneruje. Dużo zależy od kwalifikacji czynu,
    zaciekłości i zasobności poszkodowanego. Ale lepiej z tym pytaniem zwrócić
    się do "papugi". Jak nie masz kasy to spróbuj przedstawić swoją sprawę na
    studenckiej stronce prawa. Znaczna część ich wolontaruiszy to pokolenie
    "młodych wilków", którzy w ten sposób próbują zaznaczyć swoją obecność na
    rynku. Polecam ci szczerze takie rozwiązanie. Uchroni cię to przed
    publicznym obnażaniem swoich błędów. Jak by nie za bardzo chcieli to
    przytocz im moją relację. Niektórzy z nich wiedzą o moim istnieniu i
    przychylniej podchodzą do kwestii ewentualnej pomocy. Za co przy każdej
    nadarzającej się okazji zawsze im dziękuję!
    Pozdrawiam Trybun_hg.

  • 10. Data: 2004-11-02 07:48:43
    Od: Cezar <c...@i...net.pl>

    Henryk Gruszka napisał(a):

    > studenckiej stronce prawa. Znaczna część ich wolontaruiszy to pokolenie
    > "młodych wilków", którzy w ten sposób próbują zaznaczyć swoją obecność na
    > rynku. Polecam ci szczerze takie rozwiązanie. Uchroni cię to przed

    A można prosić o adres tej strony ? Googlałem, ale nic nie mogłem
    konkretnego znaleźć.

    --
    Pozdrawiam,
    Cezar