  • 21. Data: 2013-12-08 13:11:00
    Temat: Re: Komornik do niewłaściwej osoby
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2013-12-08 00:45, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "rmrmg" <i...@s...atu.re> napisał w wiadomości

    > Nic. Dlatego właśnie notariusz obi odpis z ksiegi tuż przed transakcją,
    > a w księdze ujawnia się wpisy w miarę na bieżąco.

    chyba nie, skoro niedawno była sprawa kiedy ktos sprzdał dom cos z 7
    razy. Kazdy z wlascicieli miał wazny akt notarialny, ale wlascicielem
    został ten którego notariusz pierwszy dokonał zmian w ksiedzie
    wieczystej. Reszta została z nic niewartym świstkiem papieru bo
    oczywiscie pozostali notariusze za to nie odpowiadają.

    --
    @foe_pl

  • 22. Data: 2013-12-08 13:51:19
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-12-08 13:11, the_foe pisze:

> [...]
    > wieczystej. Reszta została z nic niewartym świstkiem papieru bo
    > oczywiscie pozostali notariusze za to nie odpowiadają.

    O ile wiem, to takie sytuacje już teraz są praktycznie niemożliwe.
    Aktualizacje wpisów są teraz błyskawiczne i wgląd do nich także. Jest
    dużo bezpieczniej.

    --
    MN

  • 23. Data: 2013-12-08 20:23:11
    Od: rmrmg <i...@s...atu.re>

    Dnia Sun, 08 Dec 2013 00:45:29 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nic. Dlatego właśnie notariusz obi odpis z ksiegi tuż przed transakcją,
    > a w księdze ujawnia się wpisy w miarę na bieżąco.

    To "na bieżąco" dwa lata temu potrafiło być kilka miesięcy w niektórych
    sądach. Ale to i tak nic nie zmienia. Idę do notariusza ustanawiam
    hipotekę idę zaraz do drugiego i sprzedaje nieruchomość. Zanim wierzyciel
    albo notariusz dojdzie do wydziału wieczystoksięgowego już sprzedałem
    nieruchomość. I co teraz z wierzycielem i nabywcą nieruchomości?

  • 24. Data: 2013-12-09 09:41:46
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Jakoś dziwnie widze kawałek dyskusji.

    Chodzi o tą formę Q i A? To dlatego, że osoba, która może odpowiedzieć na te
    pytania, nie siedzi w Usenecie, dlatego napisałem w jej imieniu i przekazuję
    jej odpowiedzi.

    Pozdr.

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/

  • 25. Data: 2013-12-09 18:29:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > te
    > pytania, nie siedzi w Usenecie, dlatego napisałem w jej imieniu i

    Nie, um nie wątek zaczyna się od tego postu, na który odpowiadałem, a
    wnoszę, że coś było w wcześniej :-)

  • 26. Data: 2013-12-11 23:24:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 Dec 2013, Marcin N wrote:

    > O ile wiem, to takie sytuacje już teraz są praktycznie niemożliwe.

    To coś nam się wiedza rozbiega :]

    > Aktualizacje wpisów są teraz błyskawiczne

    Jeśli "błyskawiczne" oznacza "kilka dni a nie kilka miesięcy" to
    tak. Ale w trzecim czy czwartym dniu od aktu wpisu jeszcze nie było.
    Jednoelementowa próbka z zeszłego miesiąca ;)
    I oczywiście nie mogę wykluczyć niewielkiego udziału notariusza.
    Niemniej operacja i tak ma "lukę czasową" w okresie do zaniesienia
    papierów od notariusza do sądu właśnie (i patrz niżej).

    > i wgląd do nich także.

    A to się zgadza.
    Co z tego jak na drugi czy trzeci dzień sprawdzasz i informacji
    NIE MA. Za to możliwe jest, że pojawi się informacja że to
    kto inny jest właścicielem :>

    > Jest dużo bezpieczniej.

    "Dużo bezpieczniej" to by było, jakby był stosowany dwufazowy
    "wiarygodny" lub trójfazowy "półwiarygodny" system potwierdzania,
    tj. notariusz w momencie pobierania danych na potrzeby spisania
    umowy zostawiałby w sądzie notkę o statusie "temporary volatile" :>
    (nie musiałaby by być *wpisana* do KW, ale przez określony czas
    musiałaby być przedstawiana każdemu kolejnemu notariuszowi,
    który byłby zobowiązany przedstawić ją klientowi) *lub* podobny
    mechanizm byłby realizowany poprzez zgłoszenie telefoniczne
    w cyklu notariusz->sąd->notariusz (można sfałszować telefon
    w dowolną stronę, ale nie można zapobiec telefonowi z informacją
    zwrotną), oczywiscie o statusie jak wyżej.

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2013-12-11 23:28:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ale w trzecim czy czwartym dniu od aktu wpisu jeszcze nie było.

    Ale była wzmianka o złożonym wniosku.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2013-12-11 23:34:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 Dec 2013, Robert Tomasik wrote:

    > Ale zameldowanie / wymeldowanie osoby od dawna już nie ma skutów
    > cywilnoprawnych.

    Hm... spierałbym się - tańszy bilet miesięczny dla osoby zameldowanej
    w W-wie to będzie "skutek cywilnoprawny" czy jakiś inny?

    "Nie ma skutków cywilnoprawnych dla zdarzeń związanych z miejscem
    zamieszkania" a "nie ma skutków cywilnoprawnych" (w domyśle: żadnych)
    to IMO dwa różne zbiory zdarzeń :D

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2013-12-12 01:17:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    >
    > "Nie ma skutków cywilnoprawnych dla zdarzeń związanych z miejscem
    > zamieszkania" a "nie ma skutków cywilnoprawnych" (w domyśle: żadnych)

    No ale to wyjątek.

  • 30. Data: 2013-12-12 02:05:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Dec 2013, Liwiusz wrote:

    > Ale była wzmianka o złożonym wniosku.

    Hm... gdzie ona jest w postaci elektronicznej, bo pewnie z niewiedzy
    ją przeoczyłem (a skoro stan się zmienił, to pewnie i miejsce z tą
    informacją też)?

    pzdr, Gotfryd