  • 1. Data: 2013-12-04 13:44:03
    Temat: Komornik do niewłaściwej osoby
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Cześć,

    Cytuję za dziewczyną z pewnego (niezwiązanego z prawem) forum. Macie jakieś
    pomysły, co robić?

    Moi rodzice prawie dwa lata temu kupili mieszkanie. Od niedawna zaczęły
    przychodzić do nich upomnienia od komornika i jakieś listy dotyczące
    długów, adresowane do, powiedzmy, Jana Kowalskiego. Sęk w tym, że kupili
    oni mieszkanie od, powiedzmy, Anny Nowak, która odkupiła mieszkanie
    wcześniej od Jana Kowalskiego. Rodzice tego Jana Kowalskiego nie widzieli
    na oczy. Odnosili pisma na pocztę lub odsyłali, bez skutku.

    Ostatnio przyszło do nich pismo o tym, że zjawi się u nich na dniach
    komornik z policją i zabierze wartościowe przedmioty celem pokrycia długu
    i że jeśli nikogo nie będzie w domu, też mają prawo wejść do mieszkania.

    Moi rodzice to para emerytów, przewlekle chorych, niczym sobie nie
    zasłużyli na takie nerwy. Mama dzwoni do mnie płacząc w słuchawkę, że nie
    wie, co robić. Rodzice próbowali kontaktować się z komornikiem, ten nie
    odpowiada. Ojciec poszedł na policję...

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/

  • 2. Data: 2013-12-04 15:53:21
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Do nich przyszło takie pismo czy do dłużnika, a oni jedynie złamali tajemnice
    korespondencji?

    Czy ten Kowalski jest wymeldowany?

  • 3. Data: 2013-12-04 18:03:17
    Temat: Re: Komornik do niewłaściwej osoby
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-12-04 13:44, Adam Wysocki pisze:
    > Cześć,
    >
    > Cytuję za dziewczyną z pewnego (niezwiązanego z prawem) forum. Macie jakieś
    > pomysły, co robić?

    Co jest zapisane w księgach wieczystych?
    Nieruchomość kupuje się z całym obciążeniem, które tam widnieje.

    Chyba, że kupiłeś od komornika.

    --
    MN

  • 4. Data: 2013-12-04 19:14:58
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    .pl...
    > Chyba, że kupiłeś od komornika.

    Chyba, że długu nie było w chwili sprzedaży.

  • 5. Data: 2013-12-04 19:28:57
    Od: the_foe <t...@w...pl>

> [...]
    > i że jeśli nikogo nie będzie w domu, też mają prawo wejść do mieszkania.

    "u nich" czyli pismo adresowane było do Twoich rodziców czy do
    "kowalskiego"?

    --
    @foe_pl

  • 6. Data: 2013-12-04 23:09:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin N wrote:

    > Co jest zapisane w księgach wieczystych?
    > Nieruchomość kupuje się z całym obciążeniem, które tam widnieje.

    jakim obciążeniem... :)

    myślisz, że kupili mieszkanie z obciążoną hipoteką?

    zwykłe długi nie przechodzą na mieszkanie, nie obciążają tzw hipoteki.

  • 7. Data: 2013-12-05 09:23:36
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-12-04 23:09, Marek Dyjor pisze:

    > jakim obciążeniem... :)
    >
    > myślisz, że kupili mieszkanie z obciążoną hipoteką?

    Nie mogę tego wykluczyć. A Ty?

    --
    MN

  • 8. Data: 2013-12-05 17:05:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin N wrote:

    > Nie mogę tego wykluczyć. A Ty?

    raczej normalni ludzie takich rzeczy nie robią... :)

    a jak robią to mają swiadomość z konsekwencji...

  • 9. Data: 2013-12-05 22:38:03
    Od: rmrmg <i...@s...atu.re>

    Dnia Wed, 04 Dec 2013 18:03:17 +0100, Marcin N napisał(a):

    > Co jest zapisane w księgach wieczystych?
    > Nieruchomość kupuje się z całym obciążeniem, które tam widnieje.

    A co gdy obciązenie się pojawi w hipotece między zakupem a wpisem o
    zmianie właściciela?

  • 10. Data: 2013-12-06 23:30:20
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> wrote:

    Zebrałem Wasze pytania. Poniżej odpowiedzi tej dziewczyny.

    Q: Czy pismo było adresowane do rodziców, czy do dłużnika, a rodzice je przeczytali?
    A: Pismo było adresowane do dłużnika.

    Q: Czy Kowalski jest wymeldowany?
    A: W tym mieszkaniu są zameldowani tylko rodzice.

    Q: Co jest zapisane w księgach wieczystych na temat obciążenia nieruchomości?
    A: Nie wiem...

    Q: Czy nieruchomość była kupiona od komornika?
    A: Nieruchomość była kupiona od poprzedniej lokatorki.

    Q: Czy w chwili sprzedaży istniał już ten dług?
    A: Dług chyba dotyczy nabranych kredytów przez tego faceta, ale pewności nie mam.

    Dzięki w jej imieniu za zainteresowanie!