  • 11. Data: 2013-12-06 23:53:33
    Temat: Re: Komornik do niewłaściwej osoby
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 06.12.2013 23:30, Adam Wysocki pisze:

    > Q: Czy pismo było adresowane do rodziców, czy do dłużnika, a rodzice je
    przeczytali?
    > A: Pismo było adresowane do dłużnika.

    A było odbierane przez rodziców?

    > Q: Co jest zapisane w księgach wieczystych na temat obciążenia nieruchomości?
    > A: Nie wiem...

    http://ekw.ms.gov.pl/pdcbdkw/pdcbdkw.html

    Może tu znajdziesz.

  • 12. Data: 2013-12-07 01:13:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Dec 2013, Adam Wysocki wrote:

> [...]
    >
    > Zebrałem Wasze pytania. Poniżej odpowiedzi tej dziewczyny.
    >
    > Q: Czy pismo było adresowane do rodziców, czy do dłużnika, a rodzice je

    Czyli można podejrzewać złamanie tajemnicy korespondencji, jak
    ktoś pisał. Znaczy lepiej nie pamiętać o takim szczególe ;)

    > Q: Czy Kowalski jest wymeldowany?
    > A: W tym mieszkaniu są zameldowani tylko rodzice.

    Zakładając że uprawniona osoba (właściciel) to SPRAWDZIŁ.
    Żeby nie było: daaawno temu, ze dwa spisy powszechne ;), taki brak
    sprawdzenia ujawnił mi się właśnie przez to, że spisujący coś tam
    sobie oglądął i mruczał tudzież skomentował na temat liczby
    zamieszkujących. Okazało się, że nikt nie wiedział, że była
    niewymeldowana osoba.

    > Q: Co jest zapisane w księgach wieczystych na temat obciążenia nieruchomości?
    > A: Nie wiem...

    No to już dostałeś link :)

    > Q: Czy nieruchomość była kupiona od komornika?
    > A: Nieruchomość była kupiona od poprzedniej lokatorki.

    Niemożliwe. Lokator to ktoś kto ma "tytuł prawny" *inny*
    niż własność, więc z definicji nie może sprzedać mieszkania :)

    > Q: Czy w chwili sprzedaży istniał już ten dług?
    > A: Dług chyba dotyczy nabranych kredytów przez tego faceta, ale pewności nie mam.

    Jak sprawdzenie KW (w linku od Andrzeja) nie wykaże nic
    w obciążeniach, to jest to *jego* dług, a nie dług
    związany z mieszkaniem.

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2013-12-07 07:09:04
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Q: Czy pismo by�o adresowane do rodzic�w, czy do d�u�nika, a rodzice je
    przeczytali?
    A: Pismo byďż˝o adresowane do dďż˝uďż˝nika.

    Czyli nie prawdą jest, że dostali pismo, że odwiedzi ich komornik. Komornik odwiedzi
    dłużnika, a w drzwiach zweryfikuje, że od lat dłużnika tam nie ma i z przykrością
    odstąpi od czynności. No i za żadne skarby bym się nie przyznawał, że otwierałem
    czyjeś listy, bo to jednak już umożliwia bliskie spotkania z kodeksem karnym.

  • 14. Data: 2013-12-07 07:41:24
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    > Niemożliwe. Lokator to ktoś kto ma "tytuł prawny" *inny*
    > niż własność, więc z definicji nie może sprzedać mieszkania :)

    Oj czepiasz się. Wielu nie łapie formalnego znaczenia słowa "lokator".
    Jeśli kupili, to od właścicielki.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 15. Data: 2013-12-07 17:33:38
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Konfabulator <k...@1...pl> wrote:

> [...]
    > żadne skarby bym się nie przyznawał, że otwierałem czyjeś listy,
    > bo to jednak już umożliwia bliskie spotkania z kodeksem karnym.

    Czyli jest dobrze :) Dzięki za wszystkie odpowiedzi!

    Pozdrawiam.

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/

  • 16. Data: 2013-12-07 19:39:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 7 Dec 2013, sqlwiel wrote:

    > Oj czepiasz się.

    Niniejszym przyznaję się bez bicia :)

    > Wielu nie łapie formalnego znaczenia słowa "lokator".

    No toć kaganek niosę.
    Czy tam kaganiec jak kto woli (znaczy antyformalista) :)

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2013-12-07 23:50:12
    Od: poszukiwacz <o...@g...com>

    Szanowny Panie komorniku, będąc właścicielem tego mieszkania od
    2010 roku oświadczam Panu że Pan Jan Kowlaski nie mieszka tutaj
    od xxxx roku oraz że nie ma tutaj żadnych rzeczy w swoim
    władaniu. Amen. Żegnam.

  • 18. Data: 2013-12-08 00:24:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    > Q: Co jest zapisane w księgach wieczystych na temat obciążenia
    > nieruchomości?
    > A: Nie wiem...

    Ksiego wieczyste są dostępne w sieci, to niech sparwdzi.

    > Q: Czy nieruchomość była kupiona od komornika?
    > A: Nieruchomość była kupiona od poprzedniej lokatorki.

    No chyba włąścicielki, a nie lokatorki.

    > Q: Czy w chwili sprzedaży istniał już ten dług?
    > A: Dług chyba dotyczy nabranych kredytów przez tego faceta, ale pewności
    > nie mam.

    Jakoś dziwnie widze kawałek dyskusji. Ale nie ma większego znaczenia, z
    czego wynika dług. Istotnym jest, jakie jest powiązanie dłużnika z
    mieszkaniem.

  • 19. Data: 2013-12-08 00:27:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czyli można podejrzewać złamanie tajemnicy korespondencji, jak
    > ktoś pisał. Znaczy lepiej nie pamiętać o takim szczególe ;)

    OP ile oczywiście dłużnik rodziców do otwierania swojej korespondencji nie
    upoważnił.

> [...]
    > sobie oglądął i mruczał tudzież skomentował na temat liczby
    > zamieszkujących. Okazało się, że nikt nie wiedział, że była

    Ale zameldowanie / wymeldowanie osoby od dawna już nie ma skutów
    cywilnoprawnych.

  • 20. Data: 2013-12-08 00:45:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "rmrmg" <i...@s...atu.re> napisał w wiadomości

    > A co gdy obciązenie się pojawi w hipotece między zakupem a wpisem o
    > zmianie właściciela?

    Nic. Dlatego właśnie notariusz obi odpis z ksiegi tuż przed transakcją, a w
    księdze ujawnia się wpisy w miarę na bieżąco.