  • Data: 2011-09-30 11:58:13
    Temat: Re: Komornik a wpis w hipotece (licytacja) nieruchomości...?
    Od: "mcpc" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > błędne wnioski. Niewypłacalność się stwierdza sądowo, majątek jest
    > wtedy zajęty przez likwidatora.
    > Roszczenia składa się do likwidatora a nie egzekwuje samemu,
    > trafia się na "listę priorytetów" (na ogół blisko końca :>)
    > i w tej kolejności coś dostaje (zazwyczaj nic).
    > "Niewypłacalność nieformalna" (uniemożliwiająca nawet przeprowadzenie
    > postępowania) również nie wchodzi w grę, skoro majątek *jest*.
    > Na pierwszy rzut oka wychodzi, że piszesz iż dłużnik *nie płaci*,
    > a nie że jest niewypłacalny.
    > A to by zupełnie zmieniało treść pytania i możliwe odpowiedzi.

    No to jak to nie jest jasne - to dłużnik nie płaci. Jest w drodze do mnie
    wyrok z sądu który chcę zanieść do komornika ale już teraz się pytam jakie
    są możliwości.

    > "człowiek fizyczny" nie jest w stanie niczego nakazywać komornikowi.
    > Komornik wykonuje jedynie postanowienia *sądu* - masz klauzulę
    > wykonalności na papierze o egzekucji, to z tym idziesz do komornika.
    > Tak, wtedy możesz wskazywać majątek do zajęcia :)

    No dokładnie - mam dostać lada dzień nakaz zapłaty który zaniosę do
    komornika.

    > Ale niby jak, samowolnie chcesz uznać że "to jest moje"
    > i wystawić na licytację??

    Jw. Ma to zrobić komornik po moim wskazaniu.

    PS. Czy komornikowi także mam coś płacić z góry za podjęcie działań???