  • Data: 2011-09-30 09:01:23
    Temat: Re: Komornik a wpis w hipotece (licytacja) nieruchomości...?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 30 Sep 2011, mcpc wrote:

    > Witam
    >
    > Mój dłużnik jest niewypłacalny ale posiada udział w nieruchomości.

    IMVHO albo opisałeś stan dziwny, albo mocno nieściśle albo wyciągasz
    błędne wnioski. Niewypłacalność się stwierdza sądowo, majątek jest
    wtedy zajęty przez likwidatora.
    Roszczenia składa się do likwidatora a nie egzekwuje samemu,
    trafia się na "listę priorytetów" (na ogół blisko końca :>)
    i w tej kolejności coś dostaje (zazwyczaj nic).
    "Niewypłacalność nieformalna" (uniemożliwiająca nawet przeprowadzenie
    postępowania) również nie wchodzi w grę, skoro majątek *jest*.
    Na pierwszy rzut oka wychodzi, że piszesz iż dłużnik *nie płaci*,
    a nie że jest niewypłacalny.
    A to by zupełnie zmieniało treść pytania i możliwe odpowiedzi.

    > Kwota nie
    > jest zbyt duża - niecałe 10tys pln w stosunku do wartości nieruchomości. Co
    > w tej sytuacji można zrobić? Czy np nakazać komornikowi dokonać jakiegoś
    > wpisu

    "człowiek fizyczny" nie jest w stanie niczego nakazywać komornikowi.
    Komornik wykonuje jedynie postanowienia *sądu* - masz klauzulę
    wykonalności na papierze o egzekucji, to z tym idziesz do komornika.
    Tak, wtedy możesz wskazywać majątek do zajęcia :)

    > czy też możliwe jest zbycie tego udziału w drodze np licytacji??

    Ale niby jak, samowolnie chcesz uznać że "to jest moje"
    i wystawić na licytację??

    > Poza
    > tym jak się zabezpieczyć przed przepisaniem w międzyczasie przez dłużnika
    > tego udziału w nieruchomości na rzecz kogoś innego?

    Hm...

    http://groups.google.pl/groups/search?safe=off&q=zab
    ezpieczenie+maj%C4%85tku+group%3Apl.soc.prawo&btnG=S
    zukaj&sitesearch=

    ...pokazuje zdecydowanie mniej postów niż można by oczekiwać.
    Ale to że groups.google schodzi na psy jest widoczne od lat :(, a innej
    wyszukiwarki AFAIR nie ma.
    Niemniej co poniektóre ze znajdowanych zahaczają o interesujący temat :)
    Tyle, że to *również* nie działa bez sądu.

    pzdr, Gotfryd