    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Komornik a sprzęt dziecka-pytanie
    Date: Mon, 9 Feb 2004 10:47:45 +0100

    On Sun, 8 Feb 2004, SQLwysyn wrote:

    >+ Użytkownik "Bozena" <n...@o...pl> [...]
    >+ > Komornik jeszcze tam niczego nie zajal :)
    >+ > Czyli reasumujac>Aby dziecko moglo miec w domu "swoj " komputer i aby w
    >+ razie
    >+ > czego nie zostal on zajety przez komornika to przy zakupie dowod zakupu
    >+ wziac
    >+ > na inna osobe, nie zameldowana pod tym adresem.
    >+
    >+ To chyba najrozsadniejsze wyjscie

    Rozsądek nie musi być w zgodzie z prawem :] - nie kwestionuję
    faktu że to jest (pewnie skuteczna) "ochrona przed komornikiem".
    Ale:
    1. faktycznym właścicielem sprzętu będzie kto inny. W razie
    jakiejkolwiek "kolizji interesow" ciekawe będzie rozpatrywanie
    zarzutu oszustwa :> ("bo on mi zabrał komputer" :> !)
    2. przedstawiony stan prawny pociąga za sobą co najmniej dwie
    kwestie podatkowe:
    - wzgobacenie osoby która "kupiła komputer"; co prawda na ogół
    jest to wartość jeszcze na tyle mała że prawdopodobieństwo
    samoistnego wykrycia było nie było ukrycia dochodu :> jest
    małe. Ale przy "pomocy" jakiejś strony trzeciej...
    - dochodu od użyczenia; otrzymujący "świadczenie bezpłatne"
    (w tym przypadku dziecko) ma DOCHÓD. I w odróżnieniu od darowizny
    NIE MA o ile wiem w przepisach określonej dolnej granicy
    dochodu od "świadczeń".
    Dochody małoletnich dzieci (pomimo że 'zarobek' jest ICH
    własnością) dolicza się do podatku rodziców - tak stanowi
    ustawa o podatku dochodowym. Powinni wykazać "dochód z tytułu
    użyczenia" w rozliczeniu rocznym :]

    Krótko mówiąc - to co proponujesz może i jest skuteczne,
    Tylko takie.... bardzo polskie :>, z łamaniem iluś innych
    przepisów po to żeby osiągnąć cel. Który IMHO (metodą Sandry)
    można osiagnąć zupełnie legalnie.
    Mi się nie podoba, krótko mówiąc.

    pozdrowienia, Gotfryd