  • Data: 2009-05-04 00:37:39
    Temat: Re: Kolekta na opłacenie kary ?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    spp wrote:
    > O tym akurat wiem, dlatego uważam że bardzo trudno byłoby skazać księdza
    > bo jedynym dowodem byłyby jego słowa iż to pieniądze na grzywnę. One i
    > tak po zbiórce trafiłyby do wspólnego kotła, czy wróciłyby do niego? ak
    > to udowodnić? A czy biskup wydzielając księdzu więcej niż zwykle aby
    > mógł zapłacić grzywnę nie popełniłby też wykroczenia>
    >
    > Tak, tak - trochę to teoretyzowanie. :)

    Pieniądze ze koszyczka są liczone po mszy, wiec nie tylko jeden ksiadz
    wie ile bylo "ze mszy". I całość jests księgowana "u góry".

    Jeśli nawet nie zostałby ukarany, to sprawa i tak by była.
    Bo jakby nie było, zbieranie sie odbyło i było wiadomo na co.
    Zapewne ciężlo byłoby mu odowodnić, że je potem w celu wykorzystał, ale
    afera by była.
    Ksiądz ma stałą pensję (zależy jeszcze od tego co to za zgromadzenie),
    wiec biskup za bardzo mu tez nie ma jak wydzielic.
    Wbrew pozorom cała skięgość jest dosyć mocno sformalizowana.