  • 61. Data: 2019-12-28 19:30:57
    Temat: Re: Kolejna osoba twierdzi, że wręczyła pieniądze T. Grodzkiemu
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .12.2019 o 16:58 u2 <u...@o...pl> pisze:

    > Bolanda będzie potęgą na Ziemi, do Bolanda będą przyjeżdżać ludzie, nie
    > dlatego, że są uciekinierami i są zmuszani do relokacji, tylko dlatego,
    > że w Bolanda będą najlepsze warunki do życia, Bolanda będzie twórcą
    > nowego prawa na Ziemi:)

    Świetlana?
    Może raczej to:
    https://www.youtube.com/watch?v=qij5OUkTl2M

    --
    Trefniś

  • 62. Data: 2019-12-28 19:33:34
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 28.12.2019 o 19:30, Trefniś pisze:

    > Świetlana?
    > Może raczej to:
    > https://www.youtube.com/watch?v=qij5OUkTl2M

    zazdrościsz trefny:)

  • 63. Data: 2019-12-28 21:13:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.12.2019 o 16:20, J.F. pisze:

    > Bo potem bedziesz winny naduzycia, albo zaniedbania, albo zlej porady
    > :-)

    Zawsze takie ryzyko istnieje, tylko nie za bardzo wiem, co tu ma do
    rzeczy zgodność z opinią Prokuratora Generalnego.

    > Ale kto by sie leczyl prywatnie, gdy obok ma "za darmo".

    Część ludzi nie ma ubezpieczenia społecznego. Ubezpieczenie nie obejmuje
    wszystkich usług medycznych.

    > Poza tym czy nie lepiej byloby, gdyby wlasnie bylo wymieszane?
    > Przynajmniej ceny bylyby znane i rynkowe.

    Tylko, że właśnie wówczas istnieje ryzyko, ze to wymieszanie jest
    wykorzystywane przez nieuczciwe osoby.

    > No i taki niuans - nie masz ubezpieczenia, chcesz isc do szpitala,
    > zaplacic prywatnie ... i slyszysz "prywatnie nie obslugujemy,
    > najblizszy prywatny szpital 100km dalej".

    Cóż. Ryzyko istnieje. Ale można by zachować możliwość płacenia za
    pośrednictwem NFZ.

    --
    Robert Tomasik

  • 64. Data: 2019-12-28 22:31:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Dec 2019 21:13:54 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Zawsze takie ryzyko istnieje, tylko nie za bardzo wiem, co tu ma do
    > rzeczy zgodność z opinią Prokuratora Generalnego.

    a kto decyduje o winie ?
    W koncu sad, ale najpierw prokurator :-P

    > Część ludzi nie ma ubezpieczenia społecznego.

    Owszem, ale stosunkowo mala

    > Ubezpieczenie nie obejmuje wszystkich usług medycznych.

    No to juz masz konflikt - kto mialby to robic ?
    lekarze na drugim etacie ?

    > Cóż. Ryzyko istnieje. Ale można by zachować możliwość płacenia za
    > pośrednictwem NFZ.

    Nie mozna, bo to podwaza podstawy systemu :-)

    Ale uczciwie byloby, gdybym mogl sobie taki wydatek odliczyc od
    dochodu. To widac tez podwaza podstawy systemu.

    Bo o tym, ze NFZ placi jakas ustalona minimalna stawke,
    a ja doplacam reszte, to juz nawet nie marze.

    J.

  • 65. Data: 2019-12-29 02:20:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-12-28, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Ale dostęp do infrastruktury NFZ opłaca.

    Tak, ale fizyczne zasoby są niewystarczające, więc jak ktoś posmaruje to
    może wskoczyć szybciej. Czy za co współcześnie lekarze biorą łapówki?

> [...]
    > jej obietnicę, w zamian za nadużycie udzielonych mu uprawnień lub
    > niedopełnienie ciążącego na nim obowiązku mogące wyrządzić tej jednostce
    > szkodę majątkową albo stanowiące czyn nieuczciwej konkurencji lub
    > niedopuszczalną czynność preferencyjną na rzecz nabywcy lub odbiorcy
    > towaru, usługi lub świadczenia, podlega karze pozbawienia wolności od
    > 3miesięcy do lat 5.
    >
    > Tylko w praktyce nie za bardzo wiadomo, za co konkretnie ordynator
    > bierze kopertę i w tym jest problem. Szkody majątkowej raczej nie
    > wyrządza, bo NZ to rozlicza. Najprędzej byłaby to niedopuszczalna

    A nie ordynator, a taki szeregowy lekarz, który by np. używał bezumownie
    rentgena do swojej własnej praktyki? To chyba będzie tylko bezumowne
    użycie i nic więcej?

    --
    Marcin

  • 66. Data: 2019-12-29 08:20:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Tak, ale fizyczne zasoby są niewystarczające, więc jak ktoś posmaruje to
    > może wskoczyć szybciej. Czy za co współcześnie lekarze biorą łapówki?

    W wielu badanych przeze mnie przypadkach lekarze biorą za nic, bo czy
    ktoś by dał, czy nie, to by zrobili dokładnie to samo i jedynie robią w
    pacjencie takei przeświadczenie, że to będzie inaczej.

    > A nie ordynator, a taki szeregowy lekarz, który by np. używał bezumownie
    > rentgena do swojej własnej praktyki? To chyba będzie tylko bezumowne
    > użycie i nic więcej?

    Ale za to przeważnie NFZ płaci, bo on z tej prywatnej praktyki daje
    normalne zlecenie i jest to legalne. Ba, rentgena - przykładowego -
    obsługuje szereg innych, niż lekarz pracowników i opisuje to lekarz
    inny. Osoby te nawet nie mają często zielonego pojęcia, że ten konkretny
    pacjent jest z prywatnego gabinetu.

    --
    Robert Tomasik

  • 67. Data: 2019-12-29 08:24:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.12.2019 o 22:31, J.F. pisze:

    > a kto decyduje o winie ?
    > W koncu sad, ale najpierw prokurator :-P

    Ale generalny, to sporadycznie.

    > No to juz masz konflikt - kto mialby to robic ?
    > lekarze na drugim etacie ?

    Nie. Inni lekarze - by uniknąć podejrzeń korupcji.

    > Nie mozna, bo to podwaza podstawy systemu :-)

    NFZ finansuje szpital i pobiera opłaty od nieubezpieczonych - gdzie tu
    widzisz problem?

    > Ale uczciwie byloby, gdybym mogl sobie taki wydatek odliczyc od
    > dochodu. To widac tez podwaza podstawy systemu.

    Z sytemem nie dyskutuję.

    > Bo o tym, ze NFZ placi jakas ustalona minimalna stawke,
    > a ja doplacam reszte, to juz nawet nie marze.

    W kilku znanych mi przypadkach NFZ opłacał całość, a lekarze
    przekonywali pacjentów, ze trzeba dopłacić :-D Temat dość śliski,
    aczkolwiek chyba stary.

    --
    Robert Tomasik

  • 68. Data: 2019-12-29 09:53:03
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Myślę, że na danym oddziale każdy inteligentny wie, kto i jak kręci lody
    (przyjmowanie poza kolejką dzięki drogim wizytom w
    prywatnych gabinetach), tyle że wszyscy na oddziale coś z tego mają ("raz on, raz Ty,
    raz ja"), a salowe się nie liczą.
    Aczkolwiek wolę taki system, niż wprost dawanie łapówek.

    -----

  • 69. Data: 2019-12-30 13:20:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Ale generalny, to sporadycznie.

    Ostatnio jakby czesciej.
    Poza tym wystarczy jedna czy dwie takie decyzje, aby rejonowy
    powinnosc sluzby swej zrozumial ...

    >NFZ finansuje szpital i pobiera opłaty od nieubezpieczonych - gdzie
    >tu
    >widzisz problem?

    No, to moze byloby nieglupie, ale ...
    a) nie przybedzie nieubezpieczonych, skoro mozna sie leczyc tanio ?
    b) nie znikna prywatne, skoro w panstwowym szpitalu mozna zalatwic i
    to tanio ?

    A obie te rzeczy podwazaja podstawy systemu :-)

    Chociaz podoba mi sie, bo nie byloby takich sytuacji, ze usluga dla
    NFZ kosztuje np 38zl, ale honor lekarza nie pozwala prywatnie wziac
    mniej niz 100 :-)

    >W kilku znanych mi przypadkach NFZ opłacał całość, a lekarze
    >przekonywali pacjentów, ze trzeba dopłacić :-D Temat dość śliski,
    >aczkolwiek chyba stary.

    No coz, zerwalem wiezadla w kolanie.
    Lekarz mowi: prywatnie - zrobimy artroskopie, czyli zajrzymy kamerą,
    jak bedziemy na pewno wiedzieli ze zerwane, to od razu naprawimy.
    10 tys z haczykiem.

    Panstwowo - zobimy artroskopie, jak bedziemy wiedzieli, ze zerwane, to
    wystawimy skierowanie na naprawe.
    A naprawa za rok.

    A tak, zeby artroskopie zrobic na NFZ, a za naprawe doplace prywatnie
    ?
    A tak sie nie da.

    No coz, no to NFZ zaplacil za dwie operacje, za dwie narkozy, za dwa
    pobyty w szpitalu, a ZUS za dwa dlugie zwolnienia.

    J.

  • 70. Data: 2019-12-30 13:27:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 29.12.2019 o 02:20, Marcin Debowski pisze:

    >W wielu badanych przeze mnie przypadkach lekarze biorą za nic, bo czy
    >ktoś by dał, czy nie, to by zrobili dokładnie to samo i jedynie robią
    >pacjencie takei przeświadczenie, że to będzie inaczej.

    A moze sie jednak bardziej staraja ? :-)

> [...]
    >obsługuje szereg innych, niż lekarz pracowników i opisuje to lekarz
    >inny. Osoby te nawet nie mają często zielonego pojęcia, że ten

    Czekaj czekaj - a nie jest to teraz szczegolowo rozliczane ?

    Jak lekarz rodzinny wysyla do chirurga/ortopedy, to przez NFZ placi mu
    z wlasnej praktyki za jeden raz.
    Jak chirurg zleca rentgena ... to chyba NFZ placi, o ile skierowanie
    jest "panstwowe".
    Bo "prywatnego" to chyba nie zrealizuja za darmo.

    A jak lekarz ma drugi etat w szpitalu czy przychodni i wypisze
    prywatnemu pacjentowi "panstwowe" skierowanie ... przestepstwo ?
    Czy komputery NFZ juz na to nie pozwolą ?

    J.