eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKolejna osoba twierdzi, że wręczyła pieniądze T. Grodzkiemu › Re: Kolejna osoba twierdzi, że wręczyła pieniądze T. Grodzkiemu
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kolejna osoba twierdzi, że wręczyła pieniądze T. Grodzkiemu
    Date: Mon, 30 Dec 2019 13:27:40 +0100

    dyskusyjnych:5e0853a5$0$554$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 29.12.2019 o 02:20, Marcin Debowski pisze:

    >W wielu badanych przeze mnie przypadkach lekarze biorą za nic, bo czy
    >ktoś by dał, czy nie, to by zrobili dokładnie to samo i jedynie robią
    >pacjencie takei przeświadczenie, że to będzie inaczej.

    A moze sie jednak bardziej staraja ? :-)

    >Ale za to przeważnie NFZ płaci, bo on z tej prywatnej praktyki daje
    >normalne zlecenie i jest to legalne. Ba, rentgena - przykładowego -
    >obsługuje szereg innych, niż lekarz pracowników i opisuje to lekarz
    >inny. Osoby te nawet nie mają często zielonego pojęcia, że ten
    >konkretny
    >pacjent jest z prywatnego gabinetu.

    Czekaj czekaj - a nie jest to teraz szczegolowo rozliczane ?

    Jak lekarz rodzinny wysyla do chirurga/ortopedy, to przez NFZ placi mu
    z wlasnej praktyki za jeden raz.
    Jak chirurg zleca rentgena ... to chyba NFZ placi, o ile skierowanie
    jest "panstwowe".
    Bo "prywatnego" to chyba nie zrealizuja za darmo.

    A jak lekarz ma drugi etat w szpitalu czy przychodni i wypisze
    prywatnemu pacjentowi "panstwowe" skierowanie ... przestepstwo ?
    Czy komputery NFZ juz na to nie pozwolą ?

    J.