  • Data: 2005-12-31 15:04:01
    Temat: Re: Kogo obsłużyć, kogo nie [znowu]
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Alek [###alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl.###] napisał:

    > Spróbuj w Rzymie wejść do bazyliki w szortach albo koszulce bez
    rękawów
    > (dotyczy to zwłaszcza dziewczyn, ale nie tylko). Podobno reakcja
    > tamtejszych odpowiedników naszych moherówek jest na tyle gwałtowna,
    że nie
    > zechcesz się opierać. I żadna linia orzecznictwa ci nie pomoże ;)
    > Słusznie zresztą. Dobry obyczaj to norma równie ważna jak przepisy
    prawa.
    > Nierzadko mądrzejsza, a bywa też skuteczniej egzekwowana.

    Nie znam prawa obowiązującego w Watykanie, więc trudno mi się odnieść.
    Zakaz takowy faktycznie tam jest, przy czym raczej delikatnie zwracają
    uwagę niż napadają. To cywilizowany kraj. Ale i na gruncie Polskiego
    prawa spokojnie można by było akurat w tym wypadku znaleźć podstawę
    prawną w oparciu o art. 196 kk. Na tej podstawie możesz przykładowo
    ścigać za wchodzenie w butach do meczetu, czy bez nakrycia głowy na
    teren cmentarza żydowskiego i wiele innych rzeczy.

    Ale knajpa, to nie kościół, a te pomysły w Częstochowie to po prostu
    jakiś wygłup, który moim zdaniem powinien być w prawie ścigany ze
    wszelkich możliwych sił. Nie tyle z powodu jakiejś wybitnej
    szkodliwości społecznej czynu - bo ja tam większej nie widzę i
    wystarczyło zamiast się pieniaczyć po sądach, to napisać w parsie, ze
    to knajpa dla lesbijek, by szybciutko się ucywilizowali. Chodzi mi o
    łamanie podstawowych kanonów prawa w zakresie równouprawnienia.
    Spróbuj zrobić pub tylko dla mężczyzn, a zobaczysz, jak kobiety na to
    zareagują. A przecież te przepisy działają w obydwie strony.

    Tym bardziej, że spokojnie da się to zrealizować w sposób zgodny z
    prawem i nie urażający nikogo. Skoro - jak tu ktoś pisał - tę knajpę
    prowadzą jakieś prawniczki, to aż się dziwię, że nie zrobiono tego w
    sposób cywilizowany i zgodny z prawem.