    From: w...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kodeks pracy i pracodawca vs pracownik
    Date: 5 Jun 2003 07:46:36 +0200

    > Przysługuje Ci 15 minut przerwy śniadaniowej. Do czasu pracy wlicza się
    > (zasadniczo) czas faktycznego świadczenia pracy, czyli do czasu pracy nie
    > wliczamy mycia, przebierania itp. Także wyznacznikiem rozpoczęcia pracy nie
    > może być moment przekroczenia bramy zakładu pracy. Możesz przecież przejść
    > przez bramę a następnie np. usiąść na ławce i delektować się słoneczkiem. Za
    > rozpoczęcie pracy przyjmuje się stawienie na stanowisku pracy, albo np.
    > odbicie tzw. RCP-a (karty pracy).

    w zasadzie tak, ale akty wewnątrzzakładowe mogą zaliczać czas niezbędny na
    dojscie do wyznaczonego miejsca pracy i przygotowanie się do wykonywania pracy
    do czasu pracy. Zawsze lepiej poczytać Regulamin pracy czy układ. chociaż
    sadząc po opisanych przez Ciebie zasadach "odrabiania" nie liczyłbym na to.

    > Ma to chyba niewielki wpływ na zakres wykonywanych przez Ciebie czynności,
    > ale nie wiem, jakie są realia w Twoim zakładzie pracy (może się zdarzyć, że
    > ktoś Ci zarzuci niewykonywanie lub nienależyte wykonywanie obowiązków
    > pracowniczych, skoro masz pracować poza zakładem pracy, a Ty siedzisz w
    > firmie).

    zarzuci nie zarzuci, miejsce pracy jest istotnym postanowieniem umowy o pracę i
    pracodawca jest zobowiązany zatrudniac pracownika w miejscu umówionym. Nie
    można sobie jednostronnie zmieniać postanowień umowy. Przy wyznaczeniu miejsca
    pracy "poza terenem zakładu" (chyba nie jest tak dokładnie wpisane w umowie?)
    zapomnij o delegacjach, dietach itp.

    > Bez względu na to, jakie masz miejsce wykonywania pracy wpisane w umowie,
    > czy gdziekolwiek indziej, jeśli wyrządzisz pracodawcy szkodę odpowiadasz za
    > nią tak, jak wszyscy pozostali pracownicy. (oczywiście, zgodnie z zasadami
    > k.p.)

    Potrącić z pensji to pracodawca moze co najwyżej sobie. Ty na wszystko musisz
    wyrazić zgodę.

    Paweł