    Date: Fri, 17 Jun 2011 20:12:34 +0200
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kodeks drogowy, rowerzysta.

    (17.06.2011 15:46), Gotfryd Smolik news wrote:

    > Tak samo logiczne pytanie, jak to które padło niedawno
    > chyba również na .rowery, przytoczę meritum: jadąc z mało
    > przewidywalnym rowerzystą jakim jest dziecko, mogę jechać
    > chodnikiem.
    > Jadąc *bez* tego obciążenia - nie mogę.
    > Jadąc TAK SAMO, dodajmy (bo nie o dyskusję nad pocinającymi
    > 30 kmph na chodniku to chodzi).
    > Gdzie tu sens i logika?

    Tu akurat jest sens i logika. Wg tej logiki - rower jest utrudnieniem i
    zagrożeniem dla pieszych(*), więc kierujemy go na jezdnię/ścieżki rowerowe.

    Ale nie możemy tego zrobić (skierować na jezdnię) małego dziecka na
    rowerze, bo stwarza to niebezpieczeństwo znacznie większe niż rower na
    chodniku między pieszymi.

    Wobec tego należy albo zakazać jeździć dzieciom rowerami pod opieką
    dorosłych, albo pozwolić im robić to na chodniku. Z dwojga złego wybrano
    pozwolić robić na chodniku.

    p. m.

    (*) nie zgadzam się z tym poglądem, ale podziela go chyba większość
    pieszych. A to oni są większością niestety :(