  • Data: 2003-03-06 12:27:07
    Temat: Re: Kochanie zarobiłeś na nasz samochód!
    Od: Wojciech Szweicer <p...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 3/6/2003 12:15 PM, Buli wrote :
    > Tak sie sklada ,ze przeprowadzilem sie niedawno do Berlina i mam okazje
    > sprawdzic jak dzialaja urzedy w tym miescie.Jedna wielka porazka,tak to bym
    > okreslil.Jest jeszcze gorzej niz u nas.Wszystko trwa dlugo i zeby dostac
    > jeden papierek trzeba odwiedzic 5 urzedasow ,zeby kazdy dal swoj
    > podpisik.Dodatkowo nic nikt nie wie i wszystko musi isc zgodnie z
    > kolejnoscia .Nie powiedza ci od razu jakie papiery trzeba doniesc ,tylko
    > umawiaja cie na kolejne terminy i wtajemniczaja w dalsza czesc sprawy.
    > Jedyny plus to chyba to ,ze porownujac wszelkie oplaty urzedowe do ich
> [...]

    Ja mieszkam w zachodniej czesci Niemiec i tak nie jest. Jest urzednik,
    wszystko powie, wyjasni, pomoze wypelnic drugi papierek na miejscu,
    (jesli jest zle), przyjmie pieniadze za usluge (wiec nie trzeba zadnych
    znaczkow skarbowych kupowac na portjerni i wracac do urzednika),
    skseruje co trzeba (za darmo - pamietam jak pani byla zdziwiona, gdy jej
    powiedzialem, ze juz skopiowalem swoj paszport). Fakt, czasem to dlugo
    trwa, gdy zajmuje sie takimi duperelami, ale az przyjemnie isc do urzedu.
    - Szwejk

    --
    E-mail: | Moja strona o I Wojnie Swiatowej: |
    wszwejk | http://www.wielkawojna.prv.pl |