  • Data: 2003-08-23 08:59:23
    Temat: Re: Kłopoty ze spółką cywilną
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "HAWK" <h...@2...pl> napisał w wiadomości
    news:bi58cv$30n$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > nie bardzo rozumiem jaka mine ???

    Mina polegala na tym, ze wspolnik wystepujac ze spolki
    moze spowodowac niemoznosc spelnienia tego, co napisane w umowie,
    czyli niemoznosc wyplacenia GOTOWKI, ktorej przeciez wspolnicy ine maja,
    bo maja MAJATEK WSPOLNY wspolnikow.

    > oglosili likwidacje spolki po moim wystapieniu zas powodem bylo
    > wedlug
    > nich moje wystapienie.

    Wiec ja tez (jak Madzia) nie mam zdolnosci do jasnowidzenia.
    WG MNIE (a nie jestem prawnikiem a praktykiem) z KZ wynika,
    w przypadku dwuosobowej spolki wystapienie jdnego sprawia,
    ze spolka przestaje istniec z mocy prawa.

    Z WAZNYCH PRZYCZYN kazdy ze wspolnikow moze wystapic.

    Wiec podejrzewam, ze wspolnicy doszli do wniosku, ze Panskie
    oswiadzenie o zamiarze wystapienia ze spolki jest dostatecznie
    wazna przyczyna, zeby i oni wystapili.

    Wg nichprzyczyna byla wazna, bo koniecznosc wyplacenia GOTOWKI
    ktorej ine ma powoduje niemoznosc osiagniecia celow dla jakich podpisano
    umowe.

    > mam jescze inne pytanko:
    > ja wstapilem do spolki juz po jej zawiazaniu (ok. miesiaca) czy
    > zakupione przedmioty w przeciagu tego miesiaca naleza takze do
    > mnie i
    > moge sobie roscic prawa do nich podczas inwentaryzacji???
    > pozdrawiam
    > HAWK

    WG STANU na dzien wystapienia wspolnika nalezy sporzadzic spis z natury,
    wyliczyc i wpisac do Ksiegi (znow bawie sie we wrozke, nie wiemjak
    rozliczacie sie z US-em)
    Oczywiscie ma pan prawo w tym spisie uczestniczyc, bo to i PANSKI majatek.

    Problem jest z gotowka, bo skad ja wziac jesli nie sprzeda sie skladnikow
    majatku ?

    Boguslaw