  • 1. Data: 2004-11-22 11:00:13
    Temat: Klauzula wykonalnosci
    Od: "Radek" <r...@p...pl>

    Witam grupowiczow,

    Mam pytanie zwiazane z wnioskiem o nadanie wyrokowi klauzuli wykonalnosci.
    Otoz czy we wniosku moge wniesc o nadanie klauzuli takze wobec zony
    dluznika, jesli posiadam nakaz zaplaty w postepowaniu nakazowym wydany tylko
    wobec dluznika? A jesli nie, to czy zeby egzekucje przeprowadzic z majatku
    wspolnego musze najpierw uzyskac nakaz zaplaty od dluznika oraz jego zony?

    Pozdrawiam
    Radek

  • 2. Data: 2004-11-22 13:05:59
    Temat: Re: Klauzula wykonalnosci
    Od: "Aga" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Radek" <r...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wspolnego musze najpierw uzyskac nakaz zaplaty od dluznika oraz jego zony?

    Na żonę nie dostaniesz klauzuli wykonalności jesli nie ma na nią wydanego
    nakazu zapłaty.

    Aga

  • 3. Data: 2004-11-22 14:56:53
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Aga napisał(a) w wiadomości news:cnsoe4$ju2$1@news.dialog.net.pl:

    > Na żonę nie dostaniesz klauzuli wykonalności jesli nie ma na nią wydanego
    > nakazu zapłaty.

    A co mówi art. 787 kpc? Pytanie było o majątek wspólny.

    --
    JOHNSON :)

  • 4. Data: 2004-11-22 15:28:55
    Od: "Radek" <r...@p...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości

> [...]

    Wlasnie stad moje watpliwosci. Ten art. mowi ze mozna uzyskac, nastomiast z
    roznych zrodel slysze ze jednak nie.
    Ale zapytam inaczej.....czy mozna zlozyc wniosek o nadanie kluzuli
    wykonalnosci w pierwszej kolejnosci przeciwko samemu dluznikowi, a w
    przypadku gdyby egzekucja komornicza okazala sie nieskuteczna, zlosyc
    ponownie wniosek o nadanie wyrokowi klauzuli wykonalnosci takze przeciwko
    zonie dluznika? Czy taka operacja jest mozliwa?

    Pozdrawiam
    Radek

  • 5. Data: 2004-11-22 18:14:35
    Od: "Aga" <a...@p...onet.pl>

> [...]

    > ponownie wniosek o nadanie wyrokowi klauzuli wykonalnosci takze przeciwko
    > zonie dluznika? Czy taka operacja jest mozliwa?

    Można zrobić tak jak piszesz.
    A co do samej kaluzuli i art. 787 kpc - nie raz probowałam uzyskać klauzulę
    wykonalności przeciwko obojgu małżonkom mając nakaz zapłaty tylko na jednego
    z nich. I jeszcze nigdy sąd mi takiej klauzli nie wydał.

    Aga

  • 6. Data: 2004-11-22 18:27:04
    Od: pawap <p...@i...pl>

    Użytkownik Radek napisał:
> [...]
    > ponownie wniosek o nadanie wyrokowi klauzuli wykonalnosci takze przeciwko
    > zonie dluznika? Czy taka operacja jest mozliwa?

    jest mozliwa i jest skuteczna

  • 7. Data: 2004-11-22 18:32:02
    Od: pawap <p...@i...pl>

    Użytkownik pawap napisał:

    > jest mozliwa i jest skuteczna

    z reguly, bo mogly byc czynnosci przekraczajace zakres zwyklego zarzadu
    zrodlem zobowiazania

  • 8. Data: 2004-11-22 19:01:14
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Aga napisał(a) w wiadomości news:cntagn$2j0$1@news.dialog.net.pl:

    > A co do samej kaluzuli i art. 787 kpc - nie raz próbowałam uzyskać klauzulę
    > wykonalności przeciwko obojgu małżonkom mając nakaz zapłaty tylko na jednego
    > z nich. I jeszcze nigdy sąd mi takiej klauzli nie wydał.

    Coś zmyślasz. Nakaz jest takim samym tytułem egzekucyjnym jak wyrok w zakresie
    nadawania klauzuli wykonalności.

    --
    JOHNSON :)

  • 9. Data: 2004-11-22 19:58:32
    Od: "Aga" <a...@p...onet.pl>

    > Coś zmyślasz. Nakaz jest takim samym tytułem egzekucyjnym jak wyrok w
    zakresie
    > nadawania klauzuli wykonalności.

    nakaz zapłaty nie jest tytułem egzekucyjnym
    aby był potrzebne jest ustanowienie na nim klauzuli wykonalności
    nie wierzysz - sprawdź u komornika :-)

    Aga

  • 10. Data: 2004-11-22 20:47:02
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Aga wrote:
    > nakaz zapłaty nie jest tytułem egzekucyjnym
    > aby był potrzebne jest ustanowienie na nim klauzuli wykonalności
    > nie wierzysz - sprawdź u komornika :-)

    może lepiej w art.777 kpc?

    KG