  • Data: 2005-06-07 18:59:22
    Temat: Re: Klauzula wykonalności
    Od: "andie" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki"

    > Zechce Pan łaskawie wskazać, z czego (tj. z jakiego przepisu to wynika?).
    > Pragnę ponadto zauważyć, że zgodnie z treścią art. 783 § 3 kpc klauzulę
    > wykonalności umieszcza się na wypisie orzeczenia, czyniąc wzmiankę o jej
    > wydaniu na oryginale orzeczenia. Rozumiem stąd, że poprawnie należy mówić
    > nie o oryginale wyroku z klauzulą wykonalności, ale o wypisie wyroku z
    > oryginalną klauzulą wykonalności.
    >
    > Jak widać nie jestem biegły w tym fragmencie prawa, dlatego proszę już
    > teraz proszę o wyrozumiałość, jeśli to co napisałem to kompletne bzdury

    Osobiscie, majac nieco do czynienia z komornikami odbieram to tak:
    Oryginal tytulu wykonawczego, lub egzekucyjnego, to nic innego jak odpis
    tegoz tytulu z oryginalna pieczecia sadu i oryginalna pieczecia zawierajaca
    klauzule wykonalnosci (juz ktos wczesniej o tym pisal)
    Nie spotkalem sie jednak, ze stweirdzeniem wypis wyroku z oryginalna
    klauzula ;)
    Ale to nie znaczy, ze to sformulowanie jest niepoprawne

    andie