  • Data: 2005-06-06 21:12:25
    Temat: Re: Klauzula wykonalności
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 06/06/2005 00:11, Kazimierz Kotowicz wrote :
    > Użytkownik "Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki"

    >Oj szanowny panie Przemku - czyżbyś nie odróżniał pan tak prostych
    >sformułowań . Jeżeli tak to dod. wjaśniam panu- oryginał wyroku z
    >klauzulą wykonalności to nic innego jak oryginalny stempel postawiony w
    >sekretariacie i podpis złozony na nim za zgodnośc i tylko taki spełnia
    >wymogi przy dalszych czynnościach np u kom ornika ., Nie myl pan pojęć
    >i nie mie4szaj . gdyż probnlem odnosił sie do klauzul wykonalności a to
    >jest zupełnie odmienna materia. Natomiast wszelkie ksera i odpisy
> [...]

    [poprawiłem cytowanie]
    Zechce Pan łaskawie wskazać, z czego (tj. z jakiego przepisu to
    wynika?). Pragnę ponadto zauważyć, że zgodnie z treścią art. 783 § 3 kpc
    klauzulę wykonalności umieszcza się na wypisie orzeczenia, czyniąc
    wzmiankę o jej wydaniu na oryginale orzeczenia. Rozumiem stąd, że
    poprawnie należy mówić nie o oryginale wyroku z klauzulą wykonalności,
    ale o wypisie wyroku z oryginalną klauzulą wykonalności.

    Jak widać nie jestem biegły w tym fragmencie prawa, dlatego proszę już
    teraz proszę o wyrozumiałość, jeśli to co napisałem to kompletne bzdury.
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Do not choose for your wife any woman you would not choose as your