  • Data: 2008-03-18 20:33:56
    Temat: Re: Kilka pytań odnośnie pracy
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:froq3h$itl$1@opal.icpnet.pl stebi
    <m...@n...pl> pisze:

    >- ile wcześniej muszę powiedzieć o urlopie na żądanie
    Kodeksowo - najpóźniej w dniu jego wykorzystania. Istnieją jednak wykładnie,
    że musi to być _przed_ planowym rozpoczęciem pracy w danym dniu. Należy to
    uwzględnić.

    > i ile dni w roku go mam?
    4.

    > - ile wcześniej pracodawca musi przedstawić mi grafik pracy i jeśli chce
    > go zmienić w trakcie miesiąca, to ile wcześniej musi mi o tym powiedzieć?
    > Chodzi o to, że pracodawca mówi np. "grafik się zmienił i idziesz jutro do
    > pracy", a miałem mieć wolne
    Nie ma dotyczących tego szczegółowych przepisów zewnętrznych. Istnieją
    przepisy (w KP) o minimalnym dobowym odpoczynku (11h) oraz systemach i
    rozkładach czasu pracy, dyżurach, pracy w godzinach nadliczbowych itp.

    http://42.pl/u/A43

    > - czy w przypadku umowy na 1/2 lub 3/4 etatu pracodawca może zastrzec, że
    > nadgodziny są liczone dopiero od pełnego etatu
    Nie. Wymiar zatrudnienia określa umowa o pracę. Co ponadto, to praca w
    godzinach nadliczbowych.

    > i jeśli tak, to czy mogą być one rozliczne kwartalnie (w jednym miesiącu
    > mam np. 10 nadgodzin, ale w drugim mam 10 godzin niedopracowanych, więc
    > nie dostaje nic za nadgodziny)
    http://42.pl/u/A47

    Nie lenisz się czasem za bardzo?

    --