  • 1. Data: 2004-02-28 14:30:19
    Temat: Kilka pytan - art286 par.1 kk i zwiazane z tym kpk
    Od: c...@g...pl (A.S.)

    Witajcie,
    Mam kilka pytan odnosnie postepowania w przypadku oskarzenia z art 286
    par.1:
    1. W iluosobowym skladzie rozpatrywane sa takie sprawy?
    2. Czy Wydzial Grodzki Sadu moze rozpatrywac sprawy z kk?
    pzdr
    A.

  • 2. Data: 2004-02-28 16:21:25
    Temat: Re: Kilka pytan - art286 par.1 kk i zwiazane z tym kpk
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    A.S. wrote:

    > Mam kilka pytan odnosnie postepowania w przypadku oskarzenia z art 286
    > par.1:
    > 1. W iluosobowym skladzie rozpatrywane sa takie sprawy?

    1 albo 3 osobowo

    > 2. Czy Wydzial Grodzki Sadu moze rozpatrywac sprawy z kk?

    tak, w postępowaniu uproszczonym

    KG

  • 3. Data: 2004-02-29 10:48:14
    Od: c...@g...pl (A.S.)

    kam napisał(a):

    > tak, w postępowaniu uproszczonym

    thx - ale jeszcze jedno....
    1. Czy mozesz podac podstawe prawna do obu moich pytan?
    2. Czy moglbys opisac, jak wyglada postepowanie uproszczone i kiedy
    mozna je zastosowac?

    pzdr
    A.

  • 4. Data: 2004-02-29 11:12:06
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    A.S. wrote:
    > thx - ale jeszcze jedno....
    > 1. Czy mozesz podac podstawe prawna do obu moich pytan?

    Sąd grodzki (wydział grodzki sądu rejonowego) może rozpatrywać sprawy w
    postępowaniu uproszczonym - art.13§2 pkt 4 ustawy o ustroju sądów
    powszechnych, do tego, wydane na podstawie §3, rozporządzenie Ministra
    Sprawiedliwości tworząco sąd grodzki i przekazujące mu określony zakres
    spraw.

    > 2. Czy moglbys opisac, jak wyglada postepowanie uproszczone i kiedy
    > mozna je zastosowac?

    W zasadzie tak samo jak zwyczajne, mozna je stosowac wobec spraw co do
    których prowadzi się dochodzenie (art.469 kpk), a te określone są w
    art.325b kpk - co do zasady wobec przestępstw zagrożonych karą
    pozbawienia wolności nie przekraczającą 5 lat, ale z wyjątkami. Także
    wobec innych wskazanych przestępstw - np. w przypadku oszustwa
    (art.286§1i2 kk) jeśli wartość przedmiotu przestępstwa nie przekracza 50
    000 zł (§1 pkt 3). Dochodzenia nie prowadzi się w stosunku do
    oskarżonego pozbawionego wolności, gdy jest nieletni, głuchy, niemy lub
    niewidomy, zachodzi uzasadniona wątpliwość co do jego poczytalności
    (art.325c i art.79§1 kpk).

    Najważniejsze różnice - sprawę prowadzi się jednoosobowo, można
    prowadzić postępowanie i wydać wyrok zaoczny jeśli oskarżony, któremu
    doręczono wezwanie, nie stawił sie na rozprawę, akt oskarżenia nie
    wymaga uzasadnienia. Więcej art.469-484 kpk

    Pytasz z ciekawości czy odrabiam jakieś zadanie?

    KG

  • 5. Data: 2004-02-29 13:28:41
    Od: c...@g...pl (A.S.)

    kam napisał(a):

    pytam, bo mnie to osobiscie dotyczy. dokumenty do tej samej sprawy leza
    obecnie w Sadzie Okregowym w Warszawie, bo sad mial rozpatrzec
    wlasciwosc miejscowa. jedoczesnie otrzymalam zaoczny wyrok w tej samej
    sprawie z Rzeszowa. Na rozprawe nie pojechalam, bo zwyczajnie nie mam
    pieniedzy na taki przejazd.
    Jak chcesz wiecej i dokladniej, napisze ci na priv, bo szczerze mowiac -
    na grupie az tak nie chce sie wywnetrzac...
    pzrd i baaaardzo dziekuje
    A.

  • 6. Data: 2004-02-29 21:39:34
    Od: "Marcin" <t...@t...pl>

    Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości

    > Pytasz z ciekawości czy odrabiam jakieś zadanie?

    Moze to nowa wersja newsowego programu usterka ?

    Marcin

  • 7. Data: 2004-03-01 01:23:43
    Od: c...@g...pl (A.S.)

    Marcin napisał(a):

    > Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości

    > Moze to nowa wersja newsowego programu usterka ?

> [...]

    no comments...:( nie karmic trolla...