eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKażdy ma prawo zatrzymać homofobiczną furgonetkę. › Re: Każdy ma prawo zatrzymać homofobiczną furgonetkę [Donosi "niekompletnie" GW]
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Każdy ma prawo zatrzymać homofobiczną furgonetkę [Donosi
    "niekompletnie" GW]
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 15 Dec 2021 15:58:49 +0100

    On Wed, 15 Dec 2021 15:49:20 +0100, _Master_ wrote:
    > Bo np. KARKOM będącym mężami i ojcami wolno i nie byłaby to obraza i
    > mowa nienawiści? ;-)

    > Ale już nie wiesz co było w tych uchwałach?

    Nie wiem.

    > Było że ich miasta są WOLNE OD _LUDZI_ LGBT?

    Raczej nie

    > Będziesz wisiał, spieprzaj dziadu, dorżniemy watahę...
    > To wolność wypowiedzi czy mowa NIENAWIŚCI?

    > A jeśli nie wolno to dlaczego?

    Art. 212. § 1. Kto pomawia inną osobę, grupę osób, instytucję, osobę
    prawną lub jednostkę organizacyjną niemającą osobowości prawnej o
    takie postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć ją w opinii
    publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego
    stanowiska, zawodu lub rodzaju działalności,
    podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności.

    Pasuje, nie pasuje?

    > Te teksty pochodzą z oficjalnych dokumentów.

    Ktorych?

    Ale
    Art. 213. § 1. Nie ma przestępstwa określonego w art. 212 § 1, jeżeli
    zarzut uczyniony niepublicznie jest prawdziwy.

    § 2. Nie popełnia przestępstwa określonego w art. 212 § 1 lub 2, kto
    publicznie podnosi lub rozgłasza prawdziwy zarzut:
    1) dotyczący postępowania osoby pełniącej funkcję publiczną lub
    2) służący obronie społecznie uzasadnionego interesu.

    Czyli zarzut moze byc prawdziwy, a i tak nie wolno, chyba ze:
    -niepublicznie,
    -osoba pelni funkcje publiczna,
    -interes spolecznie uzasadniony.

    Los adoptowanych dzieci wydaje mi sie interesem spolecznie
    uzasadnionym, ale czy nauka masturbacji ...

    J.