  • 1. Data: 2021-12-11 15:45:19
    Temat: Każdy ma prawo zatrzymać homofobiczną furgonetkę.
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    Po co płacić i utrzymywać policję, skoro obywatele wykonują pracę za nich?

    https://poznan.wyborcza.pl/poznan/7,36001,27888969,k
    azdy-ma-prawo-zatrzymac-homofobiczna-furgonetke-sad-
    uniewinnia.html

    "Blokada homofobicznej furgonetki w centrum Poznania była obywatelskim
    zatrzymaniem, a nie wykroczeniem - uznał sąd. A to, że aktywiści nie
    schodzili z jezdni, nie było ich winą, lecz policji."

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2021-12-11 16:28:14
    Temat: Re: Każdy ma prawo zatrzymać homofobiczną furgonetkę [Donosi "niekompletnie" GW]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> pisze:
> [...]
    > zatrzymaniem, a nie wykroczeniem - uznał sąd. A to, że aktywiści nie
    > schodzili z jezdni, nie było ich winą, lecz policji."

    W części udostępnianej za darmo i bez ograniczeń nie ma słowa o tym czy
    wyrok jest prawomocny. Nawet gdyby był to szanse na kasacje byłyby
    spore, nawet na raczej+ nieskuteczną kasacje.

    Poza tym jeśli wyrok ma dotyczyć *tylko* homofobicznych furgonetek to
    Gazeta Wyborcza IMHO nachalnie sugeruje że wyrok Wysokiego Sądu
    "mógł być" stronniczy.

    Poza tym czy dziennikarze GW potrafią pojąć że "prawo precedensowe"
    to ponoć w prawie anglosaskim a nie polskim (poza AFAIR wyrokami SN).

    --
    A. Filip

  • 3. Data: 2021-12-11 16:46:51
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 11 Dec 2021 15:45:19 +0100, Kviat napisał(a):

> [...]
    > zatrzymaniem, a nie wykroczeniem - uznał sąd. A to, że aktywiści nie
    > schodzili z jezdni, nie było ich winą, lecz policji."

    Ciekawa konstrukcja stylistyczna. Wniosek z przytoczonej treści podajemy
    w tytule postu.
    Powrotu do zdrowia...
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2021-12-11 17:38:48
    Temat: Re: Każdy ma prawo zatrzymać homofobiczną furgonetkę. [Orzeka GW]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:

> [...]
    uniewinnia.html

    > Ciekawa konstrukcja stylistyczna. Wniosek z przytoczonej treści podajemy

    Ależ Gazeta Wyborcza (z takimi tytułami) jest okazem zdrowia i pokazowym
    wzorem dziennikarstwa! :-)

    --
    A. Filip

  • 5. Data: 2021-12-11 18:12:40
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

> [...]
    uniewinnia.html

    > Ciekawa konstrukcja stylistyczna. Wniosek z przytoczonej treści podajemy

    Też się dziwię, że autor artykułu wniosek z przytoczonej treści podał w
    tytule artykułu. Dodaję cię do listy zdziwionych.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 6. Data: 2021-12-11 18:21:36
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> pisze:

    azdy-ma-prawo-zatrzymac-homofobiczna-furgonetke-sad-
    uniewinnia.html

    > Też się dziwię, że autor artykułu wniosek z przytoczonej treści podał
    > w tytule artykułu. Dodaję cię do listy zdziwionych.

    To tak sam tradycja jak walnięcie w tytule GW (2004) słówka "pomówienia"
    jak pisali o sprawie Jankowskiego w prokuraturze? Jeszcze by "typowy
    czytelnik GW" wyciągnął wnioski niezgodne z prawdą etapu :-)

    --
    A. Filip

  • 7. Data: 2021-12-11 21:29:40
    Temat: Sędzie z organizacji politycznej co po godzinach spiskuje aby obalić rząd?
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Pewnie jego wzorem jest TSUE ;-)

  • 8. Data: 2021-12-12 02:26:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-12-11, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

> [...]
    > wyrok jest prawomocny. Nawet gdyby był to szanse na kasacje byłyby
    > spore, nawet na raczej+ nieskuteczną kasacje.

    Nie wiem co tam się wydarzyło bo z tego fragmentu nic nie wynika - GW
    ilustruje zdarzenie przykładem, a nie faktycznym opisem zdarzenia:
    "Wyobraźcie sobie, że spacerujecie w centrum miasta, a obok jedzie
    furgonetka z przekreśloną tęczą. Z głośników nadaje komunikat, że geje
    adoptują dzieci, by je gwałcić."

    No to jest czysta homofobia i nawoływanie do nienawiści, ale to jest
    przykład GW, a nie cytat z komunikatu nadawanego z furgonetki.

    > Poza tym jeśli wyrok ma dotyczyć *tylko* homofobicznych furgonetek to
    > Gazeta Wyborcza IMHO nachalnie sugeruje że wyrok Wysokiego Sądu
    > "mógł być" stronniczy.

    Sądzę, że nie dotyczy tylko takich przypadków.

    > Poza tym czy dziennikarze GW potrafią pojąć że "prawo precedensowe"
    > to ponoć w prawie anglosaskim a nie polskim (poza AFAIR wyrokami SN).

    Bo to jest przypadek propagandowy. Też nie wiem co tam dalej napisano,
    ale nie podoba mi się ten ostatni widoczny fragment, mówiący, że jeśli
    "uznacie, że głoszenie takich haseł jest niedopuszczalne, macie prawo
    wejść na jezdnie, zatrzymać furgonetkę i wezwać policję."

    Wszystko fajnie, ale jednak nie jest to kwestia uznania, a czy
    faktycznie doszło do popełnienia czynu zabronionego, więc problem nie
    jest w zatrzymaniu furgonetki - to oczywiste, że można, jeśli popełniono
    np. przestępstwo, a MZ w jednoznaczności oceny. Innymi słowy,
    zatrzymujący działają zdaje się na zasadzie ryzyka, bo w końcu "uznacie"
    implikuje jakieś widzimisie. Ale to niby było, ponownie, o tym
    przykładzie, a nie o faktach ze zdarzenia.

    Shrek, pamiętasz naszą dyskusję jakiś czas temu nt. manipulacji GW, tu
    masz inną ich klasykę.

    No dobrze, a co w takim razie z policmajstrami? Skoro sąd stwierdził, że
    to wszystko takie ewidentne, to jakby ich akcja podpada pod jakieś
    pomocnictwo? :)

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2021-12-12 09:28:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > przykładzie, a nie o faktach ze zdarzenia.
    >
    > Shrek, pamiętasz naszą dyskusję jakiś czas temu nt. manipulacji GW, tu

    Szczerze mówiąc nie bardzo - chodzi ci o kredę i roberta co widział tam
    kuratora ostatnio pytał się rozpaczliwie co w takiej sytuacji kulson ma
    robić?

    > No dobrze, a co w takim razie z policmajstrami?

    To co zawsze - nic.

    BTW - pod szpitalem bielańskim jakieś zjeby postawiły furgonetki ze
    zdjęcami zwłok płodów z późnych poronień, że niby aborcja. Mimo że w
    oczywisty sposób jest to co najmniej wykroczeniem i dziesiątkom
    zawiadomień, to kulsony miały to w pompie. Ale chyba po trzecim
    samozapłonie w końcu zjeby odpuściły. I to jest obraz naszego
    kulsoństwa. Widzisz - reaguj, tylko nie idz do kulsonów bo chuja zrobią
    a jak się ktoś załatwi sprawę, to będzie na ciebie... Kurwa dziki
    zachód. Choć w sumie na dzikim zachodzie szeryf był bardziej przydatny.

    --
    Shrek

  • 10. Data: 2021-12-12 11:32:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-12-12, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Szczerze mówiąc nie bardzo - chodzi ci o kredę i roberta co widział tam
    > kuratora ostatnio pytał się rozpaczliwie co w takiej sytuacji kulson ma
    > robić?

    Byłą dyskusja, dlaczego uważam GW za nie aż tak daleko od tvpis (no
    przesadzam). M.in. bo manipuluje. Np. takie zagranie, gdzie nie podaje
    się faktów, tylko ilustruje coś wymyślonym przykładem to dla mnie jest
    manipulacja. Być może jest coś szerzej opisane w części dostępnej dla
    prenumeratorów, ale sam fakt, że w części ogólnodostępnej jest coś
    takiego (nie konkrety a jakaś wymodelowana sytuacja) mnie już odrzuca,
    bo to jest to co przeczytają wszyscy, i co jest wychwytywane przez SE.
    Poza tym to taka maniera, jesteście za głupi aby zrozumieć fakty to damy
    wam łatwiejszy przykład abyście sobie mogli wyrobić zdanie.
    Brak klasy w najlepszym wypadku.

> [...]
    > a jak się ktoś załatwi sprawę, to będzie na ciebie... Kurwa dziki
    > zachód. Choć w sumie na dzikim zachodzie szeryf był bardziej przydatny.

    Nie zaryzykują bo wiadomo, że mogliby się narazić.

    --
    Marcin