    From: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kary za zawieszenie usług w +
    Date: Thu, 18 Nov 2004 17:21:20 +0100

    Użytkownik "Apsik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:32194a4.0411180554.5da7e093@posting.google.com.
    ..
    > Ad Wirtualna> Poruszłeś dwa tropy: 1) zmiana cennika, 2) nienależność
    > opłaty.
    > Drugi wydaje mi się bardziej konstruktywny i łatwiejszy. Podkreślasz,
    > że wyłączenie nie jest usługą ponieważ brak elementu zlecenia i co za
    > tym idzie nie powinni sobie kazać za to płacić.
    by mówić o usłudze, musi wystąpić niezbędny element zlecenia (przepisy o
    zleceniu stosuje się odpowiednio do usług) Art.750 kc, co znalazło
    odzwierciedlenie w wyroku Sądu pko. Polkomtel, w sprawie Monitorowania Stanu
    Rozliczeń.

    Brak elementu zamówienia powoduje kwalifikację jako prowadzenie cudzych
    spraw bez zlecenia, do czego w moim przypadku sąd się przychylił :) (art.
    752 kc i nast).

    na stronach Liwiusza znajdziesz całość akt z mojego procesu z Polkomtelem,
    przeczytaj pozew, wnioski dowodowe oraz wyrok z uzasadnieniem pierwszej
    instancji.

    opłata nie wynika z umowy, gdyż usługi świadczone na podstawie umowy
    wynikają albo z zamówienia dokonanego przy podpisywaniu umowy (formularz
    umowy), albo ze zmian dokonanych w trybie par. któregośtam regulaminu, w
    brzmieniu:
    (ZMIANY WYBRANYCH USŁUG ŚWIADCZONYCH NA PODSTAWIE UMOWY, NASTĘPUJĄ PO
    PISEMNYM BĄDŹ USTNYM WNIOSKU ABONENTA DO DZIAŁU OBSŁUGI KLIENTA)

    ty usługi nie zamawiałeś, umowa przewiduje jedynie możliwość jej
    świadczenia, tak jak np. możliwość świadczenia usługi infocentrum - jest ona
    w cenniku, kosztuje 1950pln mies., co nie znaczy że można ją tak po prostu
    wyświadczyć i rościc za to cenę.

    cennik pamiętajcie, jest postanowieniem stron co do wysokości opłat za
    usługi świadczone na podstawie umowy (patrzcie moja odpowiedź na apelację) -
    nie stanowi uprawnienia Polkomtel do samowolnego wykonania usługi i
    roszczenia sobie ceny - bo idąc tym tropem Polkomtel mógłby wyświadczyć
    każdemu abonentowi infocentrum i zmienić mu numer telefonu na złoty, po czym
    wystawić fakturę na pare tysięcy.

    > Budujące jest również
    > twoje spostrzeżenie, że nie mają prawa interpretować tej opłaty jako
    > koszty manipulacyjne.
    prawo nie przewiduje czegoś takiego jak koszty manipulacyjne - muszą one
    wynikać:
    1. z umowy
    2. z poniesionej szkody i roszczenia na zasadach ogólnych
    3. z poniesionej szkody i roszczenia na zasadach kary umownej
    4. szczególnych przepisów prawa (w przedmiotowym przypadku nie ma).

    równie dobrze ty możesz żądać kosztów manipulacyjnych od Polkomtel za
    złożenie reklamacji w wysokości 10'000 pln - niestetysz - musisz wykazać, że
    z winy Polkomtel poniosłeś szkodę, udowodnić ile, oraz że nie dało się
    taniej. Polkomtel podobnie.

    > Pozostaje tylko kwestia wykazania tego w piśmie z odmową zapłaty lub
    > argumentując przed sądem. Powołujesz się na pewne materiały, których
    > znalezienie nie jest dla mnie oczywiste. >>przesłanki ku temu
    > znajdziesz w poprzednim poście i materiałach na które się powołałem<<.
    > Jak je odnaleźć?
    liwiusz podał adres swojej strony - tu są skany z akt sądowych mojej sprawy
    http://liwiusz.republika.pl/polkomtel/msr_jak_odzysk
    ac.html

    > Ad wszyscy> Jeżeli wykaże się, że opłata jest nienależna to jak
    > odpierać ataki, że przecież była w cenniku?
    Że w cenniku było także infocentrum, a jednak nie pojawiło się na fakturze
    1950 pln
    Że w cenniku było zmiana numeru telefonu, a jednak nie ma na fakturze.
    Że w cenniku jest zawieszenie świadczenia usług (25pln mies) a nie ma na
    fakturze.
    Że w cenniku jest.....

    pojawi się zarzut o sms, pocztę głosową etc - tu zajrzyj do apelacji
    polkomtel oraz do mojej odpowiedzi na apelację.

    pozdrawiam
    W,