    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Karty miejskie
    Date: Wed, 06 Apr 2011 11:06:48 +0200

    W dniu 2011-04-06 11:00, qwerty pisze:
    > W Białymstoku trwają przygotowanie do wdrożenia karty miejskiej
    > jednocześnie rezygnując z konwencjonalnych biletów okresowych. Ostatnio
    > radni wpadli na genialny pomysł, aby każda osoba która ma wykupiony
    > bilet (miesięczny, kwartalny) przy wejściu do pojazdu a także
    > opuszczając go była zmuszona do przykładania e-kagańca do czytnika. Za
    > nie zrobienie tego będzie kara w wysokości 10 zł. Nasuwa się więc takie
    > pytanie: jakim prawem chcą karać w wysokości 10 zł, skoro osoba ma
    > wykupiony bilet? Nie lubię być inwigilowany przez innych bez mojej
> [...]

    Można by uznać, że nawet bilet okresowy trzeba kasować po wejściu. Nie
    bardzo jednak widzi mi się karanie za nieskasowanie przed wyjściem :)

    A tak poważnie: urzędnicy mają to do siebie, że lubią wiedzieć. Im
    więcej, tym lepiej. Oni potem te dane będą chcieli analizować, co by nam
    na ich podstawie nieba przychylić. To oczywiście pic na wodę, tak jakby
    małpie dać zegarek. Oczywistym jest, że urzędnik jest niezdolny do
    wyciągania przydatnych wniosków. Ale co sobie poanalizuje i ile
    pieniędzy za to przytuli, to jego.

    Kiedyś w Warszawie była taka dobrowolna akcja kasowania biletów
    okresowych, ale jak można było przypuszczać, normalni pasażerowie zlali
    ją ciepłym moczem.

    --
    Liwiusz