    From: "Lunakk" <l...@b...arcro.de>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kanary i co dalej....
    Date: Wed, 24 Sep 2003 18:40:55 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@vg166.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Człek Roman G. wystukał w pocie czoła:

    Rozumiem że w takim wypadku kontrolerzy miel prawo mnie zatrzymać,
    ale nie rozumiem kilku spraw, skoro byliśmy pod komisariatem to jakim
    prawem
    kontrolerzy nie poszli od razu zemną na ten komisariat, tylko wozili
    przez godzinę,
    po drugie, dlaczego mimo tego iż chciałem wysiąść na najbliższym
    przystanku,
    i zaczekać na przyjazd policji oni nie wyrazili na to zgody?
    Nie jestem w stanie tego udowodnić ale w autobusie było jeszcze kilka
    innych
    osób które twierdziły że nie mają dokumentów, nie wnikam czy to prawda
    czy nie,
    ale prawie wszyscy gapowicze którzy mieli pieniądze, i nie mówię tu o
    pełnej
    kwocie opłaty dodatkowej, w "niewyjaśnionych" okolicznościach po
    krótkiej
    "rozmowie" z kanarami opuszczali autobus.
    Dlatego mniemam że celem kontrolerów było nie tyle ustalenie danych
    osobowych
    gapowiczów, co po prostu chęć zarobienia trochę lewej gotówki.
    Bo jeżeli od razu udali byśmy się na komisariat to do kieszeni kanarów
    nie wpadła
    by ani złotówka, od pasażerów którym nie chce się czekać na dopełnienie
    formalności
    przez policjanta i kontrolerów, oraz nie uśmiecha im się płacić 50zł
    jeżeli mogą
    dać 20zł i iści spokojnie do domu.
    Lunakk