    From: Maria Ossowska <m...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kanar
    Date: Thu, 21 Aug 2003 16:27:08 +0200
    Sender: s...@p...onet.pl@qx18.internetdsl.tpnet.pl

    MyName wrote:

    > Rzecz cała stała się w Truj-mieście, w pociągu SKM:

    > W związku z powyżej opisanym zdarzeniem wygląda moja sytuacja w świetle
    > prawa?
    >
    > 1. Czy mandat jest ważny skoro go nie podpisałem, nie czytałem, ani nie
    > dostałem do ręki?

    Brak podpisu na rachunku rodzi taki skutek, że jeżeli sprawa trafi do sądu,
    to nie wydadzą nakazu zapłaty w postępowaniu nakazowym. ( do wydania nakazu
    w postępowaniu nakazowym potrzebny podpis akceptujący rachunek). Sąd będzie
    mógł wydać nakaz w postępowaniu upominawczym, ale wówczas sprawa jest dla
    Ciebie o tyle lepsza, że nie będziesz musiał, wnosząc zarzuty, uiszczać
    kwoty kosztów - tylko PKP SKM.

    Chyba lepiej Ci udowadniać, że wsiadłeś na ostatniej stacji ważnego biletu i
    że kierownik pociągu nie sprzedał Ci biletu.

    Pozdrawiam,
    życząc powodzenia,
    Marysia