  • Data: 2003-08-23 17:19:58
    Temat: Re: Kanar
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 1. Czy mandat jest ważny skoro go nie podpisałem, nie czytałem, ani nie
    > dostałem do ręki?

    Oczywiscie, ze jest wazny. Przypominam, ze nie jest to w rozumieniu
    przepisow prawa mandat karny, a jedynie oplata dodatkowa za przejazd bez
    waznego biletu.

    > 2. Czy w ewentualnym postępowaniu przed sądem mam szanse przekonać sąd że
    > firma przewozowa miała obowiązek sprzedać mi bilet, a skoro nikt się nie
    > pojawił w miejscu gdzie zawsze można kupić bilet, to nie ja powinienem za
    > odpowiadać?

    Szanse moze i masz ale raczej niewielkie, gdyz zakup biletu u kierujacego
    powinien nastapic bezposrednio po wejsciu do pojazdu. Mozesz wyjasnic
    dlaczego nie nabyles tego biletu zaraz po wejsciu do pociagu a dopiero
    wowczas, gdy skonczyla sie waznosc Twojego biletu okresowego.

    Abstrahując jednak od tego co napisalem powyzej ja bedac w takiej sytuacji i
    widzac ze mam doczynienia z pasazerem posiadajacym bilet i chcacym jedynie
    douiscic pewna sume odstapilbym od wystawienia wezwania.

    pdr
    Olo