  • 1. Data: 2024-02-08 15:34:46
    Temat: KW jak to dobrze że mamy nową władzę
    Od: _Master_ <...@...pl>

    nie będzie już trzeba czekać na wpis w Księdze Wieczystej 3 miesiące ?

  • 2. Data: 2024-02-08 17:04:06
    Temat: Re: KW jak to dobrze że mamy nową władzę
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 8 Feb 2024 15:34:46 +0100, _Master_ wrote:
    > nie będzie już trzeba czekać na wpis w Księdze Wieczystej 3 miesiące 😉

    Nabijasz się?

    To się juz chyba nie skróci, bo nie wiem czy komuś zależy.
    Wpis wzmianki notariusze robią online, i bardzo dobrze,
    a potem moze i powinno byc spokojnie i bez pośpiechu, żeby można było
    zaprotestować, jesli ktos ma powód.

    Tylko sąd chyba nie wysyła włascicielowi informacji, ze zamierza
    dokonac takiego wpisu, wiec oszusci ciągle mogą działać.

    J.

  • 3. Data: 2024-02-12 09:22:12
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 08-02-2024 o 17:04, J.F napisał:

> [...]
    >
    > Tylko sąd chyba nie wysyła włascicielowi informacji, ze zamierza
    > dokonac takiego wpisu, wiec oszusci ciągle mogą działać.

    Tia i potem czekasz na uporządkowanie księgi pół roku, a jak
    potrzebujesz sprzedać, to masz problem, bo mimo, ze wzmianki dawno
    wprowadzone, że powinno być czysto, to jeśli ktoś nie ma gotówki, to mu
    nie sprzedaż, bo bank kredytu takiemu nie udzieli....
    --
    http://zrzeda.pl

  • 4. Data: 2024-02-12 12:56:25
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2024-02-12 o 09:22, Tomasz Kaczanowski pisze:
    > a potem moze i powinno byc spokojnie i bez pośpiechu, żeby można było
    > zaprotestować, jesli ktos ma powód.

    Chodzi o zdjęcie hipoteki.

    Na co tu trzeba czekać? Może się bank rozmyśli?

  • 5. Data: 2024-02-12 14:13:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Feb 2024 12:56:25 +0100, _Master_ wrote:

    > Chodzi o zdjęcie hipoteki.
    >
    > Na co tu trzeba czekać? Może się bank rozmyśli?

    Chyba na to samo co zawsze - na dostępnego człowieka.
    Oni tam te wpisy analizują dokładnie, przynajmniej czasem.

    Co prawda w koncu wszystkie wpisują, więc nie bardzo rozumiem,
    o co chodzi - jak kolejka jest na miesiąc, to nie wpisują, tylko
    spokojnie piją kawę, a jak jest na pół roku ... to wpisują byle jak,
    czy prezes kolejna osobe zatrudnia?

    Opóźnienie utrudnia jednak dokonanie różnych oszustw.

    Ale wykreślenie hipoteki ... bank to chyba pismem zgłasza, a podrobić
    takie pismo nie jest trywialnie prosto ?

    J.

  • 6. Data: 2024-02-12 14:57:10
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 12-02-2024 o 12:56, _Master_ napisał:

    > Chodzi o zdjęcie hipoteki.
    >
    > Na co tu trzeba czekać? Może się bank rozmyśli?

    różne wpisy, od właścicielskich po np egzekucyjne. Jak nie masz
    wyczyszczonej księgi, zapomnij o tym byś kupił na kredyt. Możesz mieć
    wprowadzone wzmianki, że wszystko jest załatwione, ale do czasu
    wyczyszczenia (obecnie nawet do pół roku oczekiwania), to sprzedać
    możesz tylko komuś z gotówką.
    Teraz wyobraź sobie, że dostajesz w spadku, z jakąś drobną egzekucją
    nieruchomość, spłacasz wszystko, załatwiasz co trzeba, zmieniasz
    właścicieli i czekasz zanim będzie to w rzeczywiście sprzedawalne.
    --
    http://zrzeda.pl

  • 7. Data: 2024-02-12 20:58:05
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2024-02-12 o 14:57, Tomasz Kaczanowski pisze:

> [...]
    > nieruchomość, spłacasz wszystko, załatwiasz co trzeba, zmieniasz
    > właścicieli i czekasz zanim będzie to w rzeczywiście sprzedawalne.

    Co to znaczy "wyczyszczonej"

    To jest jakiś klingoński rytuał? ;-)

    Czy jest jakiś powód oprócz opieszałości/wydolności sądu aby czekać 3
    miesiące?

    Jak tam byłem to się nic nie zmieniło przez 15 lat.

    Dalej papiery są przenoszone z okienka do okienka

    A w ZUSie to paniusie wożą wózkami sklepowymi po piętrach. Taka
    nowoczesność ;-)

  • 8. Data: 2024-02-13 07:25:36
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 12-02-2024 o 20:58, _Master_ napisał:

    > Co to znaczy "wyczyszczonej"
    >
    > To jest jakiś klingoński rytuał? ;-)

    Taki skrót myślowy, chodzi o zamianę wzmianek na wpisy właściwe, które w
    widoku "aktualnej treści' powodują, ze znikają wpisy, lub (jak w
    przypadku właścicielskich) zmiana wpisów na właściwe.

    > Czy jest jakiś powód oprócz opieszałości/wydolności sądu aby czekać 3
    > miesiące?

    Właśnie - to najważniejsze pytanie, wszak, zazwyczaj są to dostarczone
    dokumenty takie jak wyroki sądów i inne akty około sądowe. Co ciekawe,
    przypadek z życia. Ponieważ część danych mozna było złożyć w jednym
    miesiącu, część dopiero w następnym (w związku z procedurami w innym
    sądzie), wpisy od siebie są zależne, więc aby wykreślić jedne zapisy i
    drugie trzeba przeanalizować te same dokumenty. Po 4 miesiącach
    zmieniono wpisy z wcześniejszymi wzmiankami, wpisy z tymi wzmiankami
    złożonymi miesiąc później są dalej. Tak to działa. Nie wiem, czy tak po
    to by pokazać, że ma się władzę, czy co, bo jak powiedziano w sądzie,
    oni nie mają maksymalnego czasu na dokonanie wpisów.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 9. Data: 2024-02-13 13:45:23
    Od: _Master_ <...@...pl>

    JEBAĆ DARMOZJADÓW i ich przełożonych w Księgach Wieczystych

    Jak nie potraficie wydajnie pracować to można się ZWOLNIĆ

  • 10. Data: 2024-02-13 14:22:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Feb 2024 13:45:23 +0100, _Master_ wrote:
    > JEBAĆ DARMOZJADÓW i ich przełożonych w Księgach Wieczystych
    >
    > Jak nie potraficie wydajnie pracować to można się ZWOLNIĆ

    Jak sie zwolnią, to sie czas oczekiwania nie skróci :-)

    J.