  • 1. Data: 2004-04-27 14:52:38
    Temat: KRZYZ ZELAZNY
    Od: "max" <h...@o...pl>

    Witam i prosze o pomoc w temacie:
    jest grupa ludzi, ktora jako ugrupowanie motocyklowe pragnie wykorzystac
    jako emblemat noszony na plecach czarno bialy krzyz zelazny, czyli
    odznaczenie wojskowe wojsk niemieckich.

    Czy polskie prawo pozwala na to??
    Czy sa jakies ograniczenia prawne odnosnie tego typu symboli??

    Mi osobiscie sie to bardzo nie podoba.
    Michal
    h...@o...pl

  • 2. Data: 2004-04-27 14:54:37
    Temat: Re: KRZYZ ZELAZNY
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    max wrote:

    > Mi osobiscie sie to bardzo nie podoba.

    Dlaczego? Jesteś byłym żołnierzem wermahtu i bezczeszczenie odznaczenia
    Cię 'gryzie'? ;)

  • 3. Data: 2004-04-27 15:09:03
    Od: "max" <h...@o...pl>

    Nie, ale:
    1. oni nie maja z nimi nic wspolnego
    2. sa Polakami i nie powinni wykorzystywac tego typu symboli, ktore innym
    moga przypominac o sprawach tragicznych, ktore dotknely wiele rodzin w
    polsce. To cos jak z ta obraza wartosci religijnych. Przeciez wiele rodzin w
    polsce stracilo rodziny z reki osob noszacych z duma to odznaczenie.
    3. pytam z ciekawosci bo nic mi do nich ale ciekawi mnie czy nasze prawo
    ustosunkowuje sie dotego zagadnienia w jaki kolwiek sposob. Niedawno pan
    Lepper powiedzial pare slow za duzo i juz ktos krzyczal ze prokurator sie za
    to powinien wziasc, dlatego zaciekawila mnie sytuacja ktora opisuje powyzej.

    wiadomości news:c6ls7e$5gj$1@news2.ipartners.pl...

  • 4. Data: 2004-04-27 15:22:06
    Od: "Falkenstein" <No_priv@Just_pub.pl>

    max wrote:
> [...]
    > ze prokurator sie za to powinien wziasc, dlatego zaciekawila mnie
    > sytuacja ktora opisuje powyzej. Pozdrawiam

    Pan Lepper? A od kiedy on jest "Pan"?
    A jak ci się to nie podoba, to jedź do niemiec, tam nie można publicznie
    wystawiać nawet modeli samolotów ze swastykami na ogonach.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 5. Data: 2004-04-27 15:36:22
    Od: "Falkenstein" <No_priv@Just_pub.pl>

    max wrote:
> [...]
    >
    > Czy polskie prawo pozwala na to??
    > Czy sa jakies ograniczenia prawne odnosnie tego typu symboli??

    Krzyż żelazny został ustanowiony znacznie wcześniej niż urodził się Hitler.
    Nadawano go w okresie i I i II wojny świtowej. Obecnie jest symbolem
    Luftwaffe (zastąpił hitlerowski Balkenkreuz). Nie ma nic współnego ani z
    symboliką nazistowską ani z hitleryzmem.

    Poza tym prawo nie zabrania wprost posługiwania się takimi symbolami - 60
    LAT PO WOJNIE! Możesz namalowac sobie na koszulce orła Wehrmachtu i chodzić
    po mieście. Możesz przebrać się za zołnierza wehrmachtu i ganiać po lesie z
    repliką kar98k. Możesz czytać Mein Kampf (koszmarnie nudne) i powieścić nad
    łóżkiem flagę ze swastyką. Możesz robić to tak długo jak długo nie da się
    tego podciągnąc pod propagowanie faszyzmu.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 6. Data: 2004-04-27 15:46:21
    Od: "nome" <n...@p...wp.pl>

    Użytkownik "max" napisał:
> [...]
    > odznaczenie wojskowe wojsk niemieckich.
    >
    > Czy polskie prawo pozwala na to??
    > Czy sa jakies ograniczenia prawne odnosnie tego typu symboli??

    ciekawe ze nikt sie nie krzywi na sierp i mlot... :|

  • 7. Data: 2004-04-27 19:07:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    max wrote:
    > Nie, ale:
    > 1. oni nie maja z nimi nic wspolnego

    I co z tego?

    > 2. sa Polakami i nie powinni wykorzystywac tego typu symboli,

    Bo?

    > ktore innym moga przypominac o sprawach tragicznych,
    > ktore dotknely wiele rodzin w polsce.

    Primo: Polsce, jeśli już. Pisząc "polska" obrażasz uczucia każdego
    prawdziwego Polaka ;->

    Secundo: komuś może o tragicznych sprawach przypominać np. sierp i młot
    albo motocykle BMW "Sahara".

    > To cos jak z ta obraza wartosci religijnych.

    Tylko, jeśli Twoim symbolem religijnym jest Krzyż Żelazny.

    > Przeciez wiele rodzin w polsce

    Po raz kolejny pogardliwie piszesz Polsce - używając małej litery!!!

    > stracilo rodziny z reki osob noszacych z duma to odznaczenie.

    Wiele ludzi w Polsce straciło rodziny z rąk ludzi chodzących w solidnych
    buciorach - 'glany' też chcesz zdelegalizować?

    "Pan" Lepper? No i wszystko jasne...

    PS: naucz się poprawnie cytować.

  • 8. Data: 2004-04-27 19:25:26
    Od: "PAweł" <pgoralsk@wp_niechcespamu.pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <No_priv@Just_pub.pl> napisał w wiadomości

    > Pan Lepper? A od kiedy on jest "Pan"?

    Dla mnie od zawsze. Nie piłem z nim bruderszaftu ( jak rozumiem, w
    przeciwieństwie do Ciebie).