    From: "remeeq" <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: KRUK - ktoś wie po jakim czasie dadzą sobie spokój?
    Date: Wed, 22 Dec 2004 13:40:57 +0100

    Użytkownik "Tomasz Waszczyński" <w...@w...org> napisał w wiadomości
    news:cq9der$p24$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "kredytobiorca" <k...@o...pl> napisał w
    > wiadomości news:2080.00000767.41c82fab@newsgate.onet.pl...
    > 10
    >
    > Roszczenia z tytułu działalności gospodarczej przedawniają się, co do
    > zasady, z upływem trzech lat (wyjątek: np. sprzedaż - 2 lata, "kary" za
    > jazdę bez biletu rok i 3 m-ce).

    Nie dopisałeś, "o ile przepisy czszególnenie stanowią inaczej". A tu
    obowiazuje jeszcze Prawo Bankowe, cholernie uprzywilejowane, w przypadku
    kredytu - 3 lata licząc od dnia planowanego końca kredytu (według
    harmonogramu). Debet - zgodnie z umową rachunku bankowego - po 2 latach
    licząc od dnia wymagalności, czyli od dnia zrobienia debetu.

    W przypadku kredytu, bank sam może wystawić bankowy tytuł egzekucyjny i
    wniskować do sądu o nadanie klauzuli wykonalności (chyba w ciągu 7 dni sąd
    nadaje BTE klauzulę). Długi na które wydano BTE są dziedziczone, czyli np. z
    majątkiem które Twoje dzieci dostana w spadku, dostaną też tytuł egz.
    Teoretycznie tytuł przedawnia się po 10 latach, ale w praktyce wystarczy, że
    bank wysle jeszcze raz sprawę do komornika, ten umorzy (np. z braku
    srodków), to okres przedawnienia przerywa się i na nowo liczymy kolejnych 10
    latek :-(

    No.. ale jak sprzedali to krukowi, to na szczaw!!