    From: Tomasz Waszczyński <w...@w...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: KRUK - ktoś wie po jakim czasie dadzą sobie spokój?
    Date: Tue, 21 Dec 2004 18:38:41 +0100

    news:cq9l13$kf8$3@news.onet.pl...

    > dlaczego upływu terminu? każda rata oddzielnie...

    Miałem nadzieję, że ktoś się odezwie :) Dlaczego uważasz, że każda rata
    oddzielnie?
    Moim zdaniem dopóki umowa jako taka obowiązuje, to fakt, iż świadczenie jest
    rozłożone na raty nie powoduje, że przedawnienie ma być liczone od każdej
    raty oddzielnie. To w końcu nie jest czynsz.

    Poza tym moglibyśmy dojść do absurdu w sytuacji, gdy:
    umowa zawarta na pięć lat
    pożyczkobiorca czy kredytobiorca nie płaci pierwszej raty
    księgujemy dalsze wpłaty - zgodnie z umową - na bieżące raty.

    Wówczas po zakończeniu umowy nie można byłoby dochodzić zapłaty pierwszej
    raty, z uwagi na przedawnienie. Nie, to nie może tak działać. Jak dla mnie
    byłoby to sprzeczne z naturą stosunku prawnego, w którym świadczenie jest
    rozłożone na raty.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko