  • 1. Data: 2003-09-10 07:46:31
    Temat: KRUK chce mojego dekodera
    Od: "Tymoteusz P." <r...@p...olkuski.pl>

    O dziwo otrzymałem list od KRUKA, który chce żebym oddał dekoder albo
    zaplacił 800 zł (!!!!) Z posiadanych przeze mnie dokumentów wynika jasno, że
    jeżeli posiadam jakikolwiek Dekoder to JEST ON MOJĄ WŁASNOŚCIĄ, ponieważ:

    1) Otrzymałem go uczestnicząc w promocji WIZJA TV - PTE SKARBIEC (może ktos
    tez brał udział w takiej promocji!).

    2) "Umowa Abonencka"którą posiadam, jest umową zawartą pomiędzy Abonentem a
    Wizją TV - TYLKO NA ŚWIADCZENIE USŁUG TELEKOMUNIKACUJNYCH przez Wizję TV wg.
    wybranych opcji programowych, natomiast w żaden sposób nie dokumentuje
    jakoby WIZJA TV, była właścicielem jakiegokolwiek Dekodera.

    3) Regulamin (Regulamin świadczenia usług przez Wizję TV Sp. z o.o.,
    obowiązujący od dnia 1 kwietnia 1999 r.) , który otrzymałem w dniu
    podpisania umowy i który stanowi załącznik do niej, jasno wyjaśnia:

    a) pkt. 2.1 "Abonent oznacza osobę fizyczną, a w sytuacji określonej pkt.3.4
    także osobę prawną, która zawarła Umowę Abonencką i nabyła na własność
    Dekoder."
    b) pkt. 2.20 "Umowa Abonencka oznacza umowę pomiędzy Abonentem i Wizją TV,
    na mocy której Wizja TV zapewnia abonentowi możliwość korzystania z
    Programów, zgodnie z przewidzianą tą umową Opcją, pod warunkiem, że Abonent
    jest właścicielem Dekodera."
    c) pkt. 3.1 "W przypadku kupienia Dekodera od Autoryzowanego Punktu
    Sprzedaży Umowa Abonencka zostanie zawarta przez nabywcę Dekodera i
    działający w imieniu Wizji TV Autoryzowany Punkt Sprzedaży jednocześnie z
    zakupem Dekodera."
    d) pkt. 3.5 "Jeżeli Abonent nie nabył na własność Dekodera przed zawarciem
    Umowy Abonenckiej, zobowiązany jest go nabyć na własność najpóźniej w chwili
    zawarcia Umowy Abonenckiej. Abonent zobowiązany jest nie przenosić własności
    Dekodera ani oddawać go w używanie osobom trzecim w trakcie obowiązywania
    Umowy Abonenckiej."

    Z powyższych punktów regulaminu dołączonego do Umowy Abonenckiej wynika, że
    aby umowa mogła być podpisana przez Wizję TV z Abonentem, Abonent najpierw
    MUSI BYĆ właścicielem Dekodera. Będąc więc przekonanym co do własności
    Dekodera podpisałem TYLKO umowę na świadczenie usług telekomunikacyjnych
    przez Wizję TV.
    Z drugiej strony, jeżeli nie byłem właścicielem Dekodera, Umowa Abonencka
    została zawarta przez przedstawiciela Wizji TV, niezgodnie z wyżej cytowanym
    Regulaminem i zostałem świadomie wprowadzony w błąd przez Przedstawiciela
    Wizji TV, co stawia pod znakiem zapytania ważność takiej Umowy.

    Jednocześnie nie otrzymałem żadnych dokumentów, charakteryzujących Dekoder,
    do którego zwrotu zostałem wezwany i potwierdzający prawa WizjiTV/CYFRA+ do
    ww. urządzenia

    W związku z powyższym nie rozumie już o co chodzi...

    PS. Sory za dlugosc, ale musialem sie wygadać :)

  • 2. Data: 2003-09-10 08:15:48
    Temat: Re: KRUK chce mojego dekodera
    Od: "Tymoteusz P." <r...@p...olkuski.pl>

    > Polecony?

    Ostateczne wezwanie do zapłaty lub oddanie dekodera, wraz z pozwem do sądu,
    ale... zwykłym listem, nie poleconym.

    Pozdr.
    Tymo.

  • 3. Data: 2003-09-10 08:26:04
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Tymoteusz P." <r...@p...olkuski.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jeżeli posiadam jakikolwiek Dekoder to JEST ON MOJĄ WŁASNOŚCIĄ, ponieważ:
    >
    > 1) Otrzymałem go uczestnicząc w promocji WIZJA TV - PTE SKARBIEC (może

    Ten sep po prostu dostal od Cyfry + (kotra "polaczyla sie z wizja") mylne
    informacje.

    Jak sie Panu chce, moze pan napisac do sepa, ze jak chca dekoder, to nieh
    wskaza na odstawe
    prawna, na jakiej owego dekodea sie domagaja, powolujac sie na KC wg ktorego
    ciezar dowodu spoczywa na tym,
    kto z faktu chce wywiesc skutki prawne.

    Boguslaw

  • 4. Data: 2003-09-10 09:09:31
    Od: "Qwax" <...@...Q>

    > O dziwo otrzymałem list od KRUKA,

    Polecony?

    Jak nie - to nie otrzymałeś - olej go!

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 5. Data: 2003-09-10 10:10:01
    Od: "Qwax" <...@...Q>

    > Ostateczne wezwanie do zapłaty lub oddanie dekodera, wraz
    z pozwem do sądu,
    > ale... zwykłym listem, nie poleconym.

    Standardowy sposób działania Kruka-a - zastanawiam się jaką
    to ma moc prawną.

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 6. Data: 2003-09-10 12:52:11
    Od: " Rodrig von Falkenstein" <r...@N...gazeta.pl>

    Qwax <...@...Q> napisał(a):

    > z pozwem do sądu,
    > >
    > Standardowy sposób działania Kruka-a - zastanawiam się jaką
    > to ma moc prawną.

    Żadnej!
    to nie jest prawidłowe wezwanie do zapłaty. A tak wógle to wezwaniami od
    takich "windykatorów" nalezy rozpalać w kominku

  • 7. Data: 2003-09-10 13:00:07
    Od: "automoto" <a...@g...pl>

    > Standardowy sposób działania Kruka-a - zastanawiam się jaką
    > to ma moc prawną.

    nie ma
    ale wiekszosc ludzi boi sie i placi
    dokladnie jakies 90 %

    listu nie poleconego NIE MA
    natomiast gdy bedziesz rozmawial z nimi i na niego sie powolywal to znaczy
    ze go dostales

    ktora droge wybierzesz
    Twoja rzecz
    ja bym sie udal do prawnika z praktyka i zapytal jak zadzialac zanim
    cokolwiek postanowisz

    pozdro

  • 8. Data: 2003-09-10 17:30:41
    Od: Zbigniew Bober <z...@o...pl>

    Tymoteusz P. wrote:

> [...]
    >jeżeli posiadam jakikolwiek Dekoder to JEST ON MOJĄ WŁASNOŚCIĄ, ponieważ:

    (ciach)

    Witam!
    Umowę z WizjąTV podpisywałem mniej więcej w tym samym czasie. Wprawdzie
    nie była to jakaś promocja ale w mojej umowie było wyraźnie napisane, że
    po upływie dwóch lat od momemntu podpisania umowy i opłacania abonamentu
    dekoder staje się moją własnością. I tak się stało, choć Syfrze+ bardzo
    się to nie podobało i żądała zwrotu.

    Pozdrawiam,
    Zbyszek

  • 9. Data: 2003-09-11 04:59:52
    Od: "Tymoteusz P." <r...@p...olkuski.pl>

> [...]
    >po upływie dwóch lat od momemntu podpisania umowy i opłacania abonamentu
    >dekoder staje się moją własnością. I tak się stało, choć Syfrze+ bardzo

    A co w przypadku, kiedy nie mam faktury na dekoder, ale w
    umownie nie ma słowa o własnosci do niego podmiotu, który sie domaga
    oddania. Poza tym zawsze placilem sam abonament, bez haraczu za wynajem, a
    zaden punkt regulaminu nie wspamina o wynajmowaniu, tylko o kupnie.

    Pozdr.
    Tymo.

  • 10. Data: 2003-09-11 08:07:16
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    > oddania. Poza tym zawsze placilem sam abonament, bez haraczu za wynajem, a
    > zaden punkt regulaminu nie wspamina o wynajmowaniu, tylko o kupnie.

    No tojescze raz...

    Oni (cyfra+) chca dekodera wiec to na nich ciazy obowiazek wykazania, ze to
    ich dekoder...

    Boguslaw