    From: "Tymoteusz P." <r...@p...olkuski.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: KRUK chce mojego dekodera
    Date: Wed, 10 Sep 2003 09:46:31 +0200

    O dziwo otrzymałem list od KRUKA, który chce żebym oddał dekoder albo
    zaplacił 800 zł (!!!!) Z posiadanych przeze mnie dokumentów wynika jasno, że
    jeżeli posiadam jakikolwiek Dekoder to JEST ON MOJĄ WŁASNOŚCIĄ, ponieważ:

    1) Otrzymałem go uczestnicząc w promocji WIZJA TV - PTE SKARBIEC (może ktos
    tez brał udział w takiej promocji!).

    2) "Umowa Abonencka"którą posiadam, jest umową zawartą pomiędzy Abonentem a
    Wizją TV - TYLKO NA ŚWIADCZENIE USŁUG TELEKOMUNIKACUJNYCH przez Wizję TV wg.
    wybranych opcji programowych, natomiast w żaden sposób nie dokumentuje
    jakoby WIZJA TV, była właścicielem jakiegokolwiek Dekodera.

    3) Regulamin (Regulamin świadczenia usług przez Wizję TV Sp. z o.o.,
    obowiązujący od dnia 1 kwietnia 1999 r.) , który otrzymałem w dniu
    podpisania umowy i który stanowi załącznik do niej, jasno wyjaśnia:

    a) pkt. 2.1 "Abonent oznacza osobę fizyczną, a w sytuacji określonej pkt.3.4
    także osobę prawną, która zawarła Umowę Abonencką i nabyła na własność
    Dekoder."
    b) pkt. 2.20 "Umowa Abonencka oznacza umowę pomiędzy Abonentem i Wizją TV,
    na mocy której Wizja TV zapewnia abonentowi możliwość korzystania z
    Programów, zgodnie z przewidzianą tą umową Opcją, pod warunkiem, że Abonent
    jest właścicielem Dekodera."
    c) pkt. 3.1 "W przypadku kupienia Dekodera od Autoryzowanego Punktu
    Sprzedaży Umowa Abonencka zostanie zawarta przez nabywcę Dekodera i
    działający w imieniu Wizji TV Autoryzowany Punkt Sprzedaży jednocześnie z
    zakupem Dekodera."
    d) pkt. 3.5 "Jeżeli Abonent nie nabył na własność Dekodera przed zawarciem
    Umowy Abonenckiej, zobowiązany jest go nabyć na własność najpóźniej w chwili
    zawarcia Umowy Abonenckiej. Abonent zobowiązany jest nie przenosić własności
    Dekodera ani oddawać go w używanie osobom trzecim w trakcie obowiązywania
    Umowy Abonenckiej."

    Z powyższych punktów regulaminu dołączonego do Umowy Abonenckiej wynika, że
    aby umowa mogła być podpisana przez Wizję TV z Abonentem, Abonent najpierw
    MUSI BYĆ właścicielem Dekodera. Będąc więc przekonanym co do własności
    Dekodera podpisałem TYLKO umowę na świadczenie usług telekomunikacyjnych
    przez Wizję TV.
    Z drugiej strony, jeżeli nie byłem właścicielem Dekodera, Umowa Abonencka
    została zawarta przez przedstawiciela Wizji TV, niezgodnie z wyżej cytowanym
    Regulaminem i zostałem świadomie wprowadzony w błąd przez Przedstawiciela
    Wizji TV, co stawia pod znakiem zapytania ważność takiej Umowy.

    Jednocześnie nie otrzymałem żadnych dokumentów, charakteryzujących Dekoder,
    do którego zwrotu zostałem wezwany i potwierdzający prawa WizjiTV/CYFRA+ do
    ww. urządzenia

    W związku z powyższym nie rozumie już o co chodzi...

    PS. Sory za dlugosc, ale musialem sie wygadać :)