  • 1. Data: 2005-05-15 01:47:03
    Temat: KPC, Art.101
    Od: Green <z...@u...gazeta.pl>

    Art. 101. [Zwrot kosztów pozwanemu] Zwrot kosztów należy się pozwanemu
    pomimo uwzględnienia powództwa, jeżeli nie dał powodu do wytoczenia
    sprawy i uznał przy pierwszej czynności procesowej żądanie pozwu."

    Jakich kosztów?

    - przejazdów
    - utraty zarobków
    - innych
    czy (na przykład):

    - sądowych???

    --
    Pozdr. Zbig.Drwięga
    Linux Reg.User #166848,gg:1100100111000000111010

  • 2. Data: 2005-05-15 09:09:18
    Temat: Re: KPC, Art.101
    Od: Mecenas <m...@p...pl>

    Green napisał(a):
> [...]
    > pomimo uwzględnienia powództwa, jeżeli nie dał powodu do wytoczenia
    > sprawy i uznał przy pierwszej czynności procesowej żądanie pozwu."

    Wszystkich kosztów związanych z procesem.
    Np. przed wszczęciem postepowania zapłaciłeś
    należność w całości.

    Michał
    ==============
    www.prawo.hg.pl
    m...@p...pl

  • 3. Data: 2005-05-15 10:51:14
    Od: Green <z...@u...gazeta.pl>

    W artykule <d673t4$lel$2@nemesis.news.tpi.pl> Mecenas napisal(a):

    > Wszystkich kosztów związanych z procesem.

    No, ok.

    > Np. przed wszczęciem postepowania zapłaciłeś
    > należność w całości.

    W pierwszej chwili nie wiedziałem, o jakich płatnościach należności
    piszesz.
    Rozumiem, że miałeś na myśli wyrównanie wierzytelności- PRZED procesem.

    I tu pytanie:
    - czy należny zachowek (uprawnionym) wierzyciel ma OBOWIĄZEK sam
    ( z własnej inicjatywy) wypłacić, czy też raczej uprawniony powinien
    się o wypłatę zwrócić?
    Słownie, pisemnie, czy jakkolwiek?

    Chodzi o to, czy w sytuacji, gdy uprawniony nie zgłasza swego oczekiwania
    a idzie od razu do Sądu, można przyjąc, że pozwany "NIE dał powodów"??

  • 4. Data: 2005-05-15 11:38:41
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Green napisał(a):
> [...]
    > - czy należny zachowek (uprawnionym) wierzyciel ma OBOWIĄZEK sam
    > ( z własnej inicjatywy) wypłacić, czy też raczej uprawniony powinien

    powinien, bo przecież dochodzenie zachowku jest jego prawem,z którego
    może nie korzystać

    > Chodzi o to, czy w sytuacji, gdy uprawniony nie zgłasza swego oczekiwania
    > a idzie od razu do Sądu, można przyjąc, że pozwany "NIE dał powodów"??

    jeszcze musi uznać żądanie przy pierwszej czynności

    KG

  • 5. Data: 2005-05-15 13:25:57
    Od: Green <z...@u...gazeta.pl>

    W artykule <d67c5f$egb$1@news.onet.pl> kam napisal(a):

    > jeszcze musi uznać żądanie przy pierwszej czynności

    Tak było. OK.