  • Data: 2006-01-05 23:55:04
    Temat: Re: KC - jaki to paragraf...
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Wasilewski napisał(a):

    > Czy chcesz mi wmówić, że gdyby pociąg jechał, a dziecko wyrwało by
    > się matce, to także by było winne PKP?

    A o takim stanie faktycznym rozmawiamy? Pociąg ruszył z otwartymi
    drzwiami, czyli obsługa pociągu zawiniła. Otwarte drzwi oznaczają że
    proces wsiadania/wysiadania nie zakończył się.
    Normalne jest że dziecko się przestraszyło gdy zobaczyło że pociąg
    odjeżdża z matką.

    > Obawiam się, że źle to pojmujesz, np. miało by to miejsce np. wtedy,
    > gdyby w pociąg przewożący ludzi wjechał tir, PKP odpowiadało by przed
    > poszkodowanymi, gdyż w ich pociągu doznali uszczerbku na zdrowiu,
    > natomiast miało by żądanie regresowe względem kierowcy tira. Natomiast w
    > tym wypadku to poszkodowany był winien zaistniałej sytuacji.

    Poszkodowany musi być wyłącznie winien. Wystarczy cień winy PKP u mamy
    odpowiedzialność na zasadzie ryzyka.

    > Swego czasu pobito pewnego chłopaka, po czym nieprzytomnego porzucono na torach.
    Przejechał go
    > pociąg skutkiem czego stracił obie nogi. Czy tutaj też jest winne PKP na
    > zasadzie ryzyka?

    Bo tutaj nikt z PKP nie zawinił, no chyba że maszynista mógł zahamować,
    ale rozumiem że nie mógł. Nie widać też adekwatnego związku przyczynowego.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."