  • Data: 2006-01-05 23:49:51
    Temat: Re: KC - jaki to paragraf...
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy wiesz co to jest odpowiedzialność na zasadzie ryzyka?

    Czy chcesz mi wmówić, że gdyby pociąg jechał, a dziecko wyrwało by się
    matce, to także by było winne PKP?
    Obawiam się, że źle to pojmujesz, np. miało by to miejsce np. wtedy, gdyby w
    pociąg przewożący ludzi wjechał tir, PKP odpowiadało by przed
    poszkodowanymi, gdyż w ich pociągu doznali uszczerbku na zdrowiu, natomiast
    miało by żądanie regresowe względem kierowcy tira. Natomiast w tym wypadku
    to poszkodowany był winien zaistniałej sytuacji. Niestety w Polsce jest moda
    aby dokopać leżącemu, tak więc sytacja PKP, jest tutaj podobna do sytuacji
    ojca w sądzie rodzinnym.

    Przypomniało mi się podobne zdarzenie. Swego czasu pobito pewnego
    chłopaka, po czym nieprzytomnego porzucono na torach. Przejechał go pociąg
    skutkiem czego stracił obie nogi. Czy tutaj też jest winne PKP na zasadzie
    ryzyka? Jeśli nie to dlaczego w pierwotnej sytuacji jest winne?