    From: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: KC - jaki to paragraf...
    Date: Thu, 5 Jan 2006 23:33:32 +0100

    Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości
    news:dpk5g4$1cho$1@news.mm.pl...

    > Zauważ jednak, że PKP wzięło na siebie winę za zaistniałą sytuację i nie
    > zakwestionowało wyroku sądu, więc jakby nie ma tu podstaw do dyskusji.

    Ależ jest. Tu chodzi o konkretne zdarzenie, a nie o to czy ktoś uznał
    swoją winę lub nie. Tak samo jak to czy ktoś się przyznał do winy, lub się
    nie przyznał nie ma wpływu na faktyczne zdarzenie. Mamy typowy problem i
    teraz należy postawić tezę, czy otwarte drzwi mogą być bezpośrednią
    przyczyną wbiegnięcia dziecka pod pociąg?
    Czy wypadek by się nie wydarzył gdyby drzwi były zamknięte, wg mnie mógłby
    się również wydarzyć, a to pozwala stwierdzić, ze to jednak nie otwarte
    drzwi były przyczyną wypadku. Jedno jest pewne, na pewno był temu winny brak
    opieki nad dziećmi. Bo o ile zamknięcie (lub nie) drzwi mogło nie mieć
    wpływu na impulsywną decyzję dziecka, to brak nad nim opieki miał na tą
    decyzję wpływ na pewno.