    From: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: KC - jaki to paragraf...
    Date: Thu, 5 Jan 2006 23:07:01 +0100

    news:dpk36m$9dm$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Nie jest absurdalny. Jeśli wydaje się polecenie odjazdu pociągu pomimo
    > faktu, że podróżni nie wysiedli, to trzeba brać pod uwagę, ze może

    Pociąg to nie taksówka, na stacjach dochodzi do wymiany pasażerów
    liczonej w setkach. Nikt nie jest
    w stanie przeanalizować i zapamiętać wszystkich, a tym bardziej zauważyć, że
    jedna z 200 osób wróciła do wagonu. Równie dobrze można stwierdzić, że
    normalnym następstwem wejścia do wagonu jest wejście do niego w celu odbycia
    podróży, a nie pójścia po bagaż. Oczywiście PKP jest winne temu, że pociąg
    ruszył z otwartymi drzwiami, ale wszak nie to było bezpośrednią przyczyną
    wypadku. Bardzo prawdopodobne jest, że gdyby drzwi były zamknięte, to
    dziecko również by wbiegło pod tory.

    > dojść do tragedii. poza tym normalnym następstwem próby odjechania
    > pociągiem, w którym została mama jest próba powrotu do niego dziecka
    > lub wyskoczenia w biegu matki.

    Normalnym następstwem to może być płacz dziecka co najwyżej. Równie
    dobrze można powiedzieć, że bezpośrednią przyczyną nieszczęścia był brak
    opieki nad dzieckiem w tak niebezpiecznym miejscu jak peron kolejowy. Gdyby
    matka była przewidująca, to mogła poprosić inną osobę znajdującą się na
    peronie aby przypilnowała dzieci, lub pomogła wynieść bagaż. Wg mnie tu
    poprostu doszło do splotu niekorzystnych wydarzeń. Gdyby matka zapewniła
    opiekę dziecią to na pewno by do tego nie doszło. Natomiast dziecko równie
    dobrze może wbiec pod pociąg dlatego, że w przedziale został ukochany misiu,
    a dziecko właśnie sobie o nim przypomniało.
    Czy wtedy również winne by było PKP?